Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مهدی جمالی نژاد در نهمین جلسه پویش حمل و نقل پاک شهرداری‌ها که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد توجه به ابعاد گوناگون سالم‌سازی محیط زیست و راهکارهای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی در افکار عمومی و مراکز علمی و پژوهشی و ساکنان شهرها هستیم که انتظارات از مدیریت شهری را در این حوزه بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه محیط زیست امانت الهی است و در حفظ و حراست آن همگان مسوول هستیم، تصریح کرد: یکی از راهکارهای این مبحث، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور در راستای برقراری تعادل های زیست محیطی است ولی فعالیت‌ها و برنامه های صورت گرفته قطعاً کافی نیست و تنوع و افزایش کمی و کیفی برنامه ها و تداوم اقدامات ضروری است.

جمالی نژاد با اشاره به دلسوزی افرادی که دغدغه اکوسیستم سالم و هوای پاک و حفظ طبیعت و محیط زیست دارند، در ادامه این پرسش را مطرح ساخت که چرا با وجود ساخت بزرگراههای متعدد، خیابان سازی، تقاطع های همسطح و غیر هم سطح و … هنوز هم در شهرها دچار آشفتگی ترافیک و افزایش آلودگی های زیست محیطی هستیم؟ گفت: در این حوزه نیازمند گفتمان جدید و نگاه نو در شهرداری‌ها و روش های جدید اداره شهر توسط دست اندرکاران مدیریت شهری می باشیم.

وی اعضای پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری ها را سفیران این عرصه در شهرهای کشور ذکر کرد و ابرازامیدواری کرد که این جریان می تواند شهرهای کشور را در برابر مشکلات این عرصه واکسینه کند.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در شهرها برای ترویج حمل و نقل پاک وجود دارد که مدیریت شهری باید با هوشمندی و برنامه های کاربردی از آنها استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست