Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:41:36 GMT

حفاظت از منابع طبیعی بدون حضور مردم ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۸۸۳

حفاظت از منابع طبیعی بدون حضور مردم ممکن نیست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبیعت رام، همراه و مستعد است و هر روز یک ظرفیت جدید از خود را پیش روی ما قرار می‌دهد اما متأسفانه ما چپکی نگاه می‌کنیم، طبیعت را تخریب می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «محمود حجتی» در نشست تخصصی اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه زاگرس که در استانداری ایلام، اظهار کرد: وظیفه‌ی ما به عنوان حاکمیت این است که رمز و رازهای طبیعت را بشناسیم و برای مردم تشریح کنیم و طبیعت را هرچه بیشتر بارور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی منهای حضور مردم ناممکن است، تصریح کرد: طبیعت مهربان است و همه‌ی آنچه را که در اختیار دارد به ما ارزانی می‌دهد و برای حفاظت از منابع آب و خاک و توسعه منابع طبیعی هم خود ما در دانشگاه‌ها و در وزارت جهاد کشاورزی تحقیق و مطالعات و تجربه عملی داریم و می‌توانیم از تجربیات جهانی بهره بگیریم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت خوب سازمان‌های مردم نهاد حساسیت مردم به حفظ سرمایه‌های طبیعت بیشتر شده و همین امر کار را برای مسئولان راحت‌تر کرده است.

وی با اشاره به درختکاری در ماسه‌های روان تپه‌های الله اکبر در خوزستان، گفت: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد طبیعت رام، همراه و مستعد است و هر روز یک ظرفیت جدید از خود را پیش روی ما قرار می‌دهد اما متأسفانه ما چپکی نگاه می‌کنیم و طبیعت را تخریب می‌کنیم.

حجتی تاکید کرد: وظیفه‌ی ما به عنوان حاکمیت این است که رمز و رازهای طبیعت را بشناسیم و برای مردم تشریح کنیم و طبیعت را هرچه بیشتر بارور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر