Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: برخی تحلیل‌گران مستقر در اندیشکده‌های غربی بر این باورند که ساز و کار مالی پیشنهادی طرف‌های اروپایی برجام ، حتی در صورت اجرایی شدن نیز کاری از پیش نمی برد.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «نیویورک تایمز» «جرمی شاپیرو» از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا و عضو کنونی «اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا» در زمینه تعهدهای برجامی اروپا به ایران اظهار داشت: «اروپایی‌ها به طور مشخص در بعد اقتصادی کاری از پیش نخواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر اروپایی‌ها پس از یک سال تلاش اینستکس را راه بیندازند، برای ایرانی‌ها آن کاری را که می‌خواهند انجام نخواهد داد.»

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، «گیلائوم خاویر بندر» دیگر تحلیلگر حوزه ایران در اندیشکده «جرمن مارشال» می‌گوید اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا گیر افتاده‌اند و این ناراحت‌کننده است چرا که آنها در اولین مرحله توافق را ایجاد کردند.

به گفته او، اروپایی‌ها به ارزش توافق هسته‌ای با ایران باور دارند و برای آنها سخت است که به نبودن آن فکر کنند.
این تحلیل‌گر بر این باور است که اروپایی‌ها به‌جای تمرکز بر خطرات فعلی که نه دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای بلکه خطر وقوع درگیری اتفاقی در خاورمیانه است، بر خود توافق تمرکز کرده‌اند و می‌خواهند با راه‌حل مالی ابداعی خود آن را حفظ کنند اما این راه‌حل کافی نخواهد بود.

نیویورک‌تایمز بار دیگر از شاپیرو نقل کرده است که ایرانی‌ها تلاش نمی‌کنند که راهی بیابند که اروپایی‌ها را ناراحت نکند. آنها همان بازی را در دستور کار دارند که در سال 2003 انجام دادند.

اخبار داغ خداحافظی پژمان منتظری از استقلال و تیم ملی ۱۰ گل فوق العاده هوشمندانه مسی فیلم: ۱۶ تصادف وحشتناک رالی/ حتی BMW هم طاقت نیاورد! ناگفته‌هایی از دیپلمات‌ها و دیپلماسی در روز تشییع امام خمینی بی‌خبری اطرافیان احمدی‌نژاد از خودکشی عبدالرضا داوری مکزیک، "سند سری" ترامپ را منتشر کرد

منبع: فردا

کلیدواژه: نیویورک تایمز اینستکس ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • علی دایی: هر کاری بتوانم برای ترانه علیدوستی انجام می‌دهم!
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم