Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انگليس براي پيشگيري از ادامه پرونده شکايت 1.6 ميليارد دلاري بانک ملت ايران از دولت اين کشور به دليل اعمال محدوديت هاي غيرقانوني، با پرداخت غرامت به اين بانک ايراني موافقت کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، تارنماي خبري بلومبرگ عصر سه شنبه گزارش داد که دولت انگليس براي پيشگيري از شروع جلسات دادگاهي که براي دولت اين کشور «هزينه بر و خجالت آور» خواهد بود، براي حل و فصل اين پرونده با بانک ملت ايران به توافق رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت حقوقي «زايوالا و شرکا» مستقر در لندن که وکالت بانک ملت را به عهده داشت در بيانيه اي اين خبر را اعلام کرد، اما از ميزان مبلغ موافقت شده براي پرداخت به اين بانک سخني نگفت.
بانک ملت از وزارت خزانه داري انگليس به دليل ممنوع کردن فعاليتهاي بانکي اش در بخش مالي اين کشور شکايت کرده بود. دولت انگليس تاکنون 35 ميليون پوند براي دفاع از خود هزينه کرده اما از بيم شکست در اين پرونده حقوقي، به پرداخت غرامت رضايت داده است.
وزارت خزانه داري انگليس در سال 2009 بانک ملت را به اتهام آنچه «مشارکت در برنامه هسته اي ايران» خوانده شد، در فهرست تحريم هاي خود قرار داد.
بانک ملت عليه وزارت خزانه داري انگليس شکايت کرد و در نهايت در سال 2013 دادگاه عالي انگليس به نفع اين بانک حکم صادر و اعلام کرد که تحريم بانک ملت غيرقانوني بوده است.
در پي اين حکم، بانک ملت ايران به دليل خسارت هاي سنگين وارد شده به آن به دليل تحريم هاي دولت انگليس، از وزارت خزانه داري اين کشور شکايت کرده و خواستار پرداخت غرامت 1.6 ميليارد دلاري شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضائی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

رضاوند با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضائی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضائی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کد خبر 6098033

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم