Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از این تعداد، ۴۰۰ دستگاه کمباین از استان‌های همجوار مهاجر خواهند شد.

تشکری افزود: از یک ماه قبل در استان به منظور تسهیل در برداشت محصولات کشت شده در فصل زراعی پاییزه ۹۷ شامل گندم، جو و کلزا، ستاد برداشت این محصولات تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این ستاد درباره بکارگیری از کمباین ها، تردد آنها، صدور معاینه فنی برای این دستگاه ها، تامین سوخت آنان و رعایت مسائل فنی این دستگاه‌ها در زمان برداشت همچنین مصوبات ستاد برداشت کشور مطرح و پیگیری شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال در فصل برداشت ۲۳ مرکز خرید نیز برای خرید این محصولات فعال شده اند.

وی افزود: برای ناظران کشاورزی استان نیز دوره‌های آموزشی برای این فصل برداشت برگزار شده است.

تشکری در بخشی دیگر از سخن خود، با اشاره به افزایش چشمگیر بارش‌های بهاری در استان، گفت: این بارندگی‌ها شرایط رشد بسیار خوبی را برای محصولات کشت شده در فصل زراعی پاییزه ۹۷ بوجود آورد که پیش بینی می‌شود در سطح استان ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تن گندم، ۱۰۰ هزار تن جو و پنج هزار تن کلزا برداشت شود.

وی اعلام کرد: ۵۸۰ دستگاه کمباین در این فصل برداشت در سطح مزارع استان بکار گرفته خواهند شد که از این تعداد ۱۸۰ دستگاه متعلق به کشاورزان خراسان شمالی هستند و ۴۰۰ دیگر نیز از استان‌های گلستان و خراسان رضوی به خراسان شمالی مهاجر خواهند شد.

وی یادآور شد: البته کمباین‌های استان از ماه گذشته به منظور برداشت محصولات به دو استان مجاور، مهاجر شده بودند که در حال حاضر در حال برگشت هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه از ماه جاری برداشت گندم در مناطق گرم استان از جمله قره میدان و صفی آباد شروع شده اند، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم برای تامین سوخت کمباین‌ها انجام شده است

وی گفت: کارت سوخت کمباین‌ها پس از دریافت معاینه فنی، روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر شارژ می‌شوند

وی همچنین خاطر نشان کرد: صدور معاینه فنی برای کمباین‌ها نیز منوط به انجام ضد عفونی این دستگاه‌ها در پست‌های قرنطینه‌ای استان است

افزون بر این، وی بیان کرد: در فصل برداشت جاری ۹۰ درصد از اراضی با کمباین‌ها و ۱۰ درصد از اراضی زیر کشت نیز با دروگر‌ها برداشت می‌شوند.

تشکری همچنین به نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: طی پنج سال اخیر کشاورزان استان از محل دریافت تسهیلات توانستند که ۶۰ دستگاه کمباین خریداری کنند.

انتهای پیام / م

برداشت محصولات زراعی خراسان شمالی با ۵۸۰ کمباین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.   محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود