Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@22:08:16 GMT

آغاز ساخت 3 مدرسه با حمایت بانک پاسارگاد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۴۶۸

آغاز ساخت 3 مدرسه با حمایت بانک پاسارگاد

پول‌نیوز - بانک‌پاسارگاد در راستای برنامه اساسی و بنیادین خود در سال جاری برای کمک به هم‌میهنان سیل‌زده و جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، عملیات ساخت 3 مدرسه دیگر را در استان خوزستان آغاز کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، این بانک کلنگ ساخت 3 مدرسه در روستاهای مالک‌اشتر، زبید دبات و خشه سلمان سردال را در استان خوزستان و با حضور فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار، بخشدار منطقه و مسئولان محلی بر زمین زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




بانک‌پاسارگاد در مجموع 15 مدرسه در مناطق سیل‌زده استان خوزستان، جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان در این مناطق خواهد ساخت. پیش از این نیز ساخت 16 مدرسه، در مجموع 50 کلاس درس، در مناطق سیل‌زده استان لرستان آغاز شده‌بود.

بر اساس این خبر، معاون عمرانی استانداری خوزستان ضمن قدردانی از بانک‌پاسارگاد به‌دلیل توجه ویژه به مسئولیت‌های‌اجتماعی و تحقق بخشیدن به وعده‌های داده شده با حمایت از هم‌وطنانمان در حادثه سیل، این اقدامات را بسیار ارزشمند و ستودنی خواند و اظهار داشت: اراده ملی برای رفع مشکلات، ستودنی است.

اسماعیل دوستی عضو هیأت‌عامل و معاون بانک‌پاسارگاد نیز با اشاره به تلاش این بانک برای عمل به رسالت‌های اجتماعی عنوان کرد: بانک‌پاسارگاد در راستای عمل به فرامین مقام‌معظم رهبری مبنی بر توجه به امر مهم مدرسه‌سازی، مهم‌ترین برنامه‌ی خود را برای کمک به مناطق سیل‌زده، مشارکت در ساخت مدرسه تعیین کرده‌است. وی با اشاره به جایگاه ارزشمند استان خوزستان، این استان را به‌عنوان خورشیدی در منظومه شمسی ایران خواند.

دوستی در ادامه با اشاره به اقدامات، پروژه‌ها و طرح‌های این بانک در راستای رونق تولید و اشتغالزایی در کشور، یکی از اهداف اصلی گروه مالی پاسارگاد را اشتغالزایی عنوان کرد.

گفتنی است بانک‌پاسارگاد پس از وقوع حادثه دلخراش سیل، با تشکیل ستاد پشتیبانی جهت برنامه‌ریزی بهتر برای حمایت از هم‌میهنان سیل‌زده، کمک‌های خود را به این مناطق آغاز کرد. در همین راستا مقرر شد که در سال جاری، کل بودجه‌تبلیغاتی بانک، صرف مشارکت در بازسازی و ساخت مدارس تخریب‌شده در مناطق سیل‌زده شود. علاوه بر مشارکت در ساخت مدارس، اختصاص حداقل یک روز حقوق سرمایه‌انسانی به این امر خطیر، اهدای نقدی مبلغ 10 میلیارد ریال، ارسال 900 قلم انواع لوازم خانگی شامل 400 دستگاه تلویزیون‌ و 500 دستگاه اجاق گاز برای توزیع در استان گلستان، ارسال 250 هزار بطری آب و 1350 تخته پتو و ... بخشی از کمک‌های بانک‌ پاسارگاد به مناطق سیل‌زده است. بانک‌پاسارگاد تا رفع کامل مشکلات و بازگشت هم‌وطنان به زندگی عادی، با استمرار حمایت‌های خود، در میان آنان خواهد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خوزستان بانک پاسارگاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد محمدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خواهیم بود که در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری این جشنواره جمعه همایش پیاده روی برگزار شده و هفته آینده نیز برنامه های متنوعی در آستانه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل افزود: همزمان با برگزاری این جشنواره افتتاح دو مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه را در اردبیل و گرمی شاهد خواهیم بود.

محمدی بیان کرد: مدرسه شهید غفاری نوران در ۶ کلاس در این ایام افتتاح می شود تا دانش آموزان در فضایی مناسب تر تحصیل خود را انجام دهند.

وی گفت: مدرسه ۹ کلاسه تندگویان گرمی نیز همزمان با برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل ادامه داد: برای جشنواره امسال برنامه های مختلفی تدارک دیده شده و با دعوت از صاحبان کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی همچنین بهره گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی، نظام پزشکی، نهادها، سازمان ها و موسسات دولتی و غیردولتی در قالب مشارکت اجتماعی آنها را به ساخت و تجهیز مدارس ترغیب و تشویق خواهیم کرد.

محمدی هزینه سنگین ساخت مدرسه را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه برخی خیرین و مجموعه های همراه نوسازی توان ساخت یک مدرسه را ندارند تلاش می کنیم تا آنها را به پرداخت هزینه ساخت یک مترمربع مدرسه و یا خرید میز، صندلی، کامپیوتر، لپ تاب و سایر محصولات مدرسه ترغیب کنیم.

وی با اشاره به پائین بودن سرانه فضای آموزشی در پنج شهرستان اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال و اصلاندوز تصریح کرد: برای کاستن از این دغدغه ها ساخت دو هزار کلاس درس در قالب سند توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش بینی شده که عمده این مدارس به شکل مجتمع آموزشی احداث و تحویل آموزش و پرورش می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۵۰۰ کلاس درس از این تعداد با همت خیرین، ۵۰۰ کلاس درس با اعتبارات ملی و استانی و یک هزار کلاس درس نیز از محل مولدسازی در مدت سه سال اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

محمدی مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را در ساخت این واحدها یادآور شد و اظهار کرد: ۴۰۰ کلاس درس در سال جاری به همت این قرارگاه احداث می شود که ساخت ۸۸ کلاس درس شروع شده است.

وی گفت: به غیر از ۵ شهرستان یاد شده ما در مابقی شهرستان ها مشکلی از بابت فضای آموزشی نداریم و حتی در برخی شهرها نظیر نیر سرانه فضای آموزشی بالای ۱۰ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان اصلاندوز با احداث دو مدرسه ۱۲ کلاسه مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد اما در اردبیل و پارس آباد به ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیاز مبرم داریم.

کد خبر 6100824

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳ با حمایت بانک ملی ایران آغاز به کار کرد
  • نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • تحویل ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل تا پایان سال
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقام سازی هستند
  • برخی شهرک‌های زنجان کمبود مدرسه دارند
  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • «مدرسه در دست بچه‌ها» اثری خودانگیخته است
  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد