Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ از انجام مذاکرات تجاری با چین همزمان با اجلاس سران گروه ۲۰ در ژاپن، خبر داد. تیم مذاکره‌کنندگان تا قبل از روز دیدار رهبران دو کشور، به گفتگو خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازارهای تجاری آمریکا به خبر مذاکرات آمریکا و چین واکنشی مثبت دادند، به طوری که شاخص "داو جونز اینداستریال" که یک شاخص اقتصادی بازار آزاد در این کشور است، با افزایش ۳۵۳ واحدی، رشد ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی را شاهد بود.

آمریکا مدعی است که کشور چین با ربودن تکنولوژی و وادار ساختن شرکت‌های خارجی برای افشا کردن اسرار تجاری خود، به ضرر آمریکا عمل می‌کند. سرمایه‌گذاران آمریکا در پی مناقشات ماه اخیر دو کشور، دچار نگرانی شده بودند. دولت آمریکا می‌گوید چین با اعمال متجاوزانه خود قصد دارد سلطه آمریکا بر تکنولوژی را برباید.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دستور داد تا ۲۵ درصد تعرفه واردات بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار واردات کالا از چین اعمال شود و حال قصد دارد تعرفه وارداتی را به ۳۰۰ میلیارد دلار واردات چینی که شامل هر محموله ارسالی به آمریکا می‌شود، اعمال کند. تا پیش از این، تعرفه واردات شامل این مقدار نشده بود.

ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرد که همزمان با اجلاس هفته بعد سران گروه ۲۰ در ژاپن، مذاکرات همه جانبه‌ای با طرف چین خواهد داشت و تیم‌های مذاکره کننده دو کشور، قبل از دیدار ترامپ با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، گفتگوها را آغاز خواهند کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران دو کشور درخصوص ایجاد روابط اقتصادی متقابل و منصفانه برای کارگران، مزرعه‌داران و شرکت‌های آمریکایی با هم به بحث پرداخته‌اند. کاخ سفید همچنین افزود این گفتگوها برای رسیدن به مبادلات و اصلاحات اقتصادی معتبر و قابل اجرا انجام گرفته‌ است.

ترامپ در یک کمپین انتخاباتی در فلوریدا اظهار داشت: "مردم از فردا معاملات‌شان را آغاز می‌کنند و تیم‌ها نیز شروع به مذاکره خواهند کرد". دولت ترامپ درخصوص جزئیات مذاکرات تیم‌ها، اطلاعاتی منتشر نکرده‌ است.

لری کادلو، یکی از مشاوران اقتصادی ترامپ، بیان داشت که گمانه‌زنی خاصی از مذاکرات پیش روی دو کشور ندارد و معلوم نیست در حاشیه نشست سران گروه ۲۰، چه بگذرد. وی که به عنوان اداره کننده شورای ملی اقتصادی در آمریکا فعالیت می‌کند، معتقد است که انجام مذاکره بهتر از عدم گفتگو است.

او در ادامه اظهار داشت که دولت آمریکا، چین را وادار به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست‌های مالی‌اش خواهد کرد و افزود: "ما در تمام زمینه‌ها خواستار تغییراتی اساسی هستیم- از جمله انتقال تکنولوژی و بی‌توجهی به مالکیت معنوی آمریکا، و البته موانع تجاری بین دو کشور- و باید به توافقی قابل اجرا برسیم."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تجاری آمریکا و چین دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین