Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:27:31 GMT

علت ۹۰ درصد آتش سوزی ها در مراتع عوامل انسانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۵۴۴

علت ۹۰ درصد آتش سوزی ها در مراتع عوامل انسانی است

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا حسن زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اطفای حریق منابع طبیعی شهرستان مرند اظهار داشت: با توجه به رویش گیاهی زیاد در سالجاری و افزایش دما، خطر وقوع آتش سوزی در مراتع پیش بینی می‌شود.
وی افزود: انتظار ما این است تمهیدات لازم از طرف دستگاه‌های اثرگذار در جهت پیشگیری و مقابله با وقوع حریق در منابع طبیعی شهرستان اندیشیده شده و سمن‌های زیست محیطی و آحاد مردم نیز در این خصوص همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانشرقی در مورد اقدامات پیشگیرانه در سطح استان و شهرستان‌ها نیز گفت: در این راستا، کارگروه‌های اطفای حریق با محوریت منابع طبیعی در شهرهای استان از جمله مرند تشکیل یافته تا در قالب آن وظایف هر یک از دستگاه‌ها و اقدامات قبل، حین و بعد از آتش سوزی مشخص شود.
وی افزود: همچنین در تبع این کارگروه، قرار است سناریویی در سطح شهرستان مرند اجرا و آمادگی دستگاه‌های دولتی در بحث مقابله با حریق در مراتع ارزیابی شود.
سرهنگ حسن زاده ضمن تاکید بر افزایش تعهد پذیری در افراد برای حفاظت از جنگل‌های ارسباران و کلیه مراتع موجود در استان، خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم این ذهنیت که وظیفه ما صیانت از منابع طبیعی بعنوان میراث و امانت الهی است را فرهنگ سازی کنیم.
وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی نیز آموزش‌های لازم را به افراد مشغول در طبیعت و کشاورزان و دامداران ارائه کرده و محیط زیست و دیگر نهادهای مؤثر هم آمادگی لازم برای مقابله با بحران را داشته باشند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانشرقی در مورد آمار وقوع حریق در مراتع مرند نیز گفت: سال گذشته تعداد ۷ مورد آتش سوزی در مراتع این شهرستان گزارش شده و در بیش از ۴۰۰ هکتار مرتع، شاهد وقوع آتش سوزی بودیم.
/ ۳۰۷۱ /‌۹۹۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت