Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا فولادگر  با اشاره به راه اندازی رآکتور اراک گفت: موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی همواره به مذاکرات سیاسی گره خورده است و تا کنون دولت‌ها نتوانسته‌اند این گره را باز کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: باید در طول سه قانون برنامه، به فناوری تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای اروپایی هم اکنون بیش از ۵۰ درصد برق خود را از انرژی هسته‌ای تأمین می‌کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در دو مرحله توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شد. یک بار در مذاکرات سعدآباد در دولت اصلاحات که پس از آن در اواخر دولت اصلاحات مجدداً فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سر گرفته شد و در دولت‌های نهم و دهم فناوری‌های هسته‌ای ایران به سرعت رشد کرد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم هم در قالب مذاکرات برجام، فعالیت‌های هسته‌ای ایران با شدت بیشتری از قبل متوقف شد و جمهوری اسلامی تعهدات زیادی را در برجام برای کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود پذیرفت و اجرا کرد اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، در دولت دوازدهم مجدداً فعالیت‌های هسته‌ای از سر گرفته شد و هفتم تیر ماه نیز مهلت ۶۰ روزه اروپا به پایان رسیده و جمهوری اسلامی اقدامات جدیدی را آغاز خواهد کرد.

فولادگر اظهار داشت: دولت باید از دو تجربه تاریخی عبرت گرفته و برای بار سوم مذاکراتی را آغاز نکند که مجبور به پذیرش تعهدات سنگین شود.

وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد مجدداً مذاکراتی را آغاز کند، نباید تعهداتی را بپذیرد که فعالیت هسته‌ای ایران را به شدت کاهش دهد و طرف مقابل هم ضمانتی برای اجرای تعهدات خود ندهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در دومین تجربه تاریخی یعنی برجام، مقام معظم رهبری تأکید داشتند که تعهدات خود را در ازای تعهدات طرف مقابل به صورت گام به گام اجرایی کنیم اما دوستان دولتی به این توصیه‌ها توجه نکردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید ملی برجام فناوری هسته ای برق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست بررسی چالش‌های پروژه‌های پیشران گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز با همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می‌رسانیم. 

مهدی دوستی صبح امروز شنبه نیمه اردیبهشت‌ماه در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها  همچنین گزارش کار را  بصورت پیوسته در دستورکار دارند.  

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود