Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که در ۱۰ سال گذشته بیش از ۷۵ هزار غیرنظامی افغان کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ایوب اصیل معاون کمیسیون حقوق بشر افغانستان در کابل تصریح کرد که بر اساس آمارهای این کمیسیون 75هزار و 316 غیرنظامی افغان بر اثر جنگ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که دوام جنگ در افغانستان باعث کشتار غیرنظامیان و نقض ارزش‌های حقوق بشری در این کشور شده است.

معاون کمیسیون حقوق بشر افغانستان از طرف‌های درگیر جنگ در این کشور خواست تا برای رسیدن به توافق صلح و پایان جنگ در افغانستان تلاش کنند.

اصیل اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن ارزش‌های حقوق بشری برقراری صلح در افغانستان امکانپذیر نیست؛ به همین دلیل موضوعات حقوق بشری مردم افغانستان نیز در مذاکرات صلح گنجانده شوند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل نیز چندی پیش نسبت به افزایش آمار تلفات غیرنظامیان افغان بویژه در حملات هوایی و عملیات‌های نیروهای آمریکایی و افغان در این کشور هشدار داده بود.

بر اساس این آمار تنها در سه ماه نخست سال جاری میلادی 571 غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند.

در کنار حملات هوایی کورکورانه نیروهای آمریکایی و افغان، حملات گروه تروریستی داعش به اهداف غیرنظامی در افغانستان نیز یکی از عوامل افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور محسوب می‌شود.

گزارش‌ها از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان در حالی منتشر می‌شود که اخیراً دادگاه بین‌المللی لاهه از رسیدگی به شکایات جنایات جنگی نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور صرف‌نظر کرده است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان بار دیگر به لزوم رسیدگی به جنایات جنگی در این کشور تأکید کرد.

این در حالی است که کشتار غیرنظامیان افغان در عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در این کشور افزایش یافته، اما تاکنون اقدامی در راستای رسیدگی به جنایات جنگی در این کشور صورت نگرفته است.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان کشتار غیرنظامیان رسیدگی عملیات های شبانه تلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان اظهار داشت: از وزیر کار خواهشمندم به اصفهان به عنوان استانی صنعتی که دارای بیشترین جمعیت کارگری است و در دوران جنگ هشت ساله بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرد، سفر کنند و در جمع این تعداد عظیم کارگر و کارفرما حضور یابند.

وی در ادامه با طرح این سوال که کار مفید نیروی انسانی ما چقدر است و آیا با شرایط و قوانین موجود روابط کار در کشور می‌توان با اقتصاد جهانی رقابت کرد؟ به دیدار اخیر جامعه کارگری با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: جا دارد امروز تمام وقت خود را به تفسیر فرمایشات رهبری اختصاص می‌دادیم و قوانین و آئین نامه‌هایی را اجرایی می‌کردیم.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه مجلس موظف است شرایط حقوق کارگری را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند، اضافه کرد: مابقی مسائل را می‌بایست طبق اصل سه جانبه گرایی مذاکره کنیم زیرا زمانی که سفره کارگر ما کوچک و کوچک‌تر می‌شود، بی تردید کار انجام نمی‌گیرد و بخش تولید در جامعه آسیب می‌بیند.

۸ میلیون کارگر اتباع بیگانه در کشور وجود دارد

سهل آبادی با اشاره به اینکه امنیت کاری برای نیروی کار ایرانی کم شده است، ابراز داشت: هشت میلیون کارگر بیگانه و اتباع افغانستانی در این کشور وجود دارد که مجوز دارند یا ندارند اما امروز در بخش ساختمان که نزدیک به ۷۰ درصد افاغنه مشغول کار هستند تمام شغل‌های مربوط به ساختمان را در شهر اصفهان و اطراف آن از دست دادیم و اساتید ایرانی بنایی، گچ کاری و موزائیک کاری تعداد اندکی باقی مانده است زیرا همه کار ساختمان به افغانستانی‌ها سپرده شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاغل به نیروی کار افغانستانی سپرده شده است که فقط ارز از مملکت ما می‌برند و در زمان بازگشت به کشورشان حتی یک طاقه پارچه بافت از اصفهان هم نمی‌برند و این شرایط امنیت حرفه‌ای فرزندانمان را کم می‌کند.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه لازم است برای حفظ امنیت شغلی و حرفه‌ای کارگر ایرانی راهکاری اندیشیده و مهیا شود، تاکید کرد: لازم است فرمایشات رهبر انقلاب تفسیر و اجرایی شود.

سهل‌آبادی ادامه داد: مقرر شد ۲۷ درصد حقوق کارگر را اضافه کنیم هنوز اعمال نشده، تورم افزایش داشته است؛ مسؤولان محترم با افرادی رو به رو هستیم که از نظر روحی هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و باید برای معیشت، درمان و مسکن کارگر برنامه‌ریزی و تصمیم صحیح اتخاذ شود.

کد خبر 6095141

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی