Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@01:08:21 GMT

نشاط اجتماعی در گرو نشاط خانواده

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۶۸۸

نشاط اجتماعی در گرو نشاط خانواده

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده صبح امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان همدان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی‌ استاندار، مدیرکل امور بانوان و خانواده استان و سایر اعضای کارگروه در محل استانداری همدان برگزار شد ضمن تاکید بر این موضوع، پیگیری مسایل مربوط به کنوانسیون حقوق کودک را از تکالیف دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر کشور گفت : تاکید ما بر آموزش مهارت های افراد خانواده در کنار هم بوده و رویکرد ما آموزش در درون خانواده است.

این مقام مسؤول افزود: یکی از ماموریت های وزارت کشور در حوزه زنان، توانمندسازی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان است.

نظری خاطرنشان کرد: در بهره مندی از ظرفیت مدیریتی بانوان، وزارت کشور رشد صد درصدی در ارتقا و انتصاب زنان داشته و همدان با استاندار خوشفکر خود در انتصاب مدیران زن در کشور از استان های پیشتاز است.

مشاور وزیر کشور یادآور شد: در حادثه سیل امسال یکی از استان هایی که عملکرد موفقی در پاسخگویی به نیازهای زنان و کودکان به عنوان استان معین داشته استان همدان بود زیرا در این استان ۷ معاون فرماندار زن توانستند  نیازهای بانوان و کودکان استان های سیل زده را به خوبی شناسایی و مدیریت نمایند‌.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان همدان خانواده زنان سیل وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی