Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@01:25:14 GMT

قزوین| مادر شهیدان زال‌بیگی‌ دار فانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۰۸۲

قزوین| مادر شهیدان زال‌بیگی‌ دار فانی را وداع گفت

مادر شهیدان زال بیگی صبح امروز در سن ۸۰ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کبری زال بیگی مادر بزرگوار دو شهید و یک جانبار دفاع  مقدس صبح امروز به دلیل بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کبری زال بیگی دو  شهیدوالامقام عبدالله و علی زال بیگی و جانباز دفاع مقدس نصرالله زال بیگی را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده بود.

پیکر مطهر این مادر بزرگوار فردا روی دست مردم قدرشناس قزوین تشییع خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری کبری زال بیگی فردا از ساعت 10 صبح در امزاده حسین(ع) قزوین برگزار و در نهایت پیکی مطهر این مادر شهیدان در قطعه والدین شهدای گلزار شهدای امامزاده حسین(ع) قزوین به خاک سپرده خواهد شد.

کنگره 5400 شهید کردستان| روایتی تلخ از مادر شهیدی که از همسایه‌ها متوجه شهادت فرزندش شدکنگره 5400 شهید کردستان|روایت مادر شهیدی که پس از 16 سال چند تکه استخوان و پلاک فرزندش را تحویل گرفتپیکر مادر شهید نیرومندزاده در‌ ‌گلزار شهدای بیرجند آرام گرفت

شهید عبدالله زال بیگی متولد مهرماه 1345 بود که به خواست خود و از سوی بسیج راهی جبهه های دفاع حق علیه باطل شد و در نهایت در سن 17 سالگی در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به درجه شهادت نائل آمد.

وی که دانش آموز دوم متوسطه بود در بخشی از وصیت نامه خود بیان کرده بود: به عنوان آخرین وصایایم به شما پدر و مادر خوبم عرض مى‏‌کنم: همان طور که در رفتن من به جبهه - به خاطر رضاى خداوند- مخالفت نکردید، در شهادت من هم گریه و زارى نکنید و خوشحال باشید که مرگ فرزندتان شهادت بوده و راهش، راهى جز رضاى خداوند نبوده است».

شهید علی زال بیگی فرزند دیگر مرحومه کبری زال بیگی نیز سه سال بعد از شهادت عبدالله در سن 17 سالگی در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه و پا به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید علی زال‌بیگی آمده است:« سخنم با پدر، مادر و برادرانم این است که: راه امام عزیز و شهدا را همان گونه که از اول پیروی کردید، ادامه دهید که به حق تنها راه سعادت همین راه است».

فرزند دیگر این مادر بزرگوار نصرالله زال بیگی نیز در دوران هشت ساله دفاع مقدس به مقام جانبازی نائل شد.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در چهارمین سالگرد شهادت شهید جابر صمدی  یادواره خانگی این شهید والامقام با عنوان   یاد یاران در خانه پدری اش درروستای قره قوزلو ی چهاربرج برگزار شد.

شهیدی که دردوره  جوانی عشق به ولایت و شهادت داشت و از خدا می‌خواست که او را پاکیزه بپذیرد.

حجت الاسلام رضا وش نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان چهاربرج در این مراسم گفت:  شهید صمدی باوجود  سن کمی که داشت درتمامی وصیت نامه های خود نوشته بود افتخار میکنم سرباز وطن ومیطع امر رهبری هستم.

سرانجام شهید جابر صمدی در بیست وشش فروردین سال ۹۹ درمنطقه عملیاتی پیرانشهر به آرزوی دیرینه خود، شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟