Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:02:13 GMT

۶ برنامه وزارت صمت برای رونق تولید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۰۸۵

۶ برنامه وزارت صمت برای رونق تولید

وزارت صمت در آستانه بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و درجهت تحقق رونق تولید ۳۵ برنامه مهم و راهبردی در هفت محور تدوین کرده است که بهبود فضای کسب و کار یکی از این محور‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ​وزارت صنعت، معدن و تجارت در آستانه بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و در جهت تحقق رونق تولید ۳۵ برنامه مهم و راهبردی در هفت محور تدوین کرده است که بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت در قالب ۶ برنامه یکی از این محور‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این راستا اصلاح فرآیند‌ها و دستورالعمل‌ها و حذف یا کاهش زمان صدور مجوزها، تنقیح قوانین و مقررات مانع تولیدبا هدف کلی مقررات زدایی و رفع موانع تولید و تجارت و شفاف ‏سازی و ایجاد دسترسی آزاد به اطلاعات برای عموم ذینفعان و مبارزه با فساد اداری در دستور کار واقع شده است.


همچنین ایجاد و توسعه سامانه ‏های جامع اطلاعاتی با پروژه تبادل اطلاعات با دستگاه‌های اجرایی کشور با هدف کلی جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت از دستگاه‌های متولی تولید کننده اطلاعات در راستای پایش وضعیت فعالیت واحد‌های حوزه و پروژه توسعه سامانه اطلاعات مکانی (WebGIS) با هدف کلی تکمیل گزارش‌های مکان محور، بکارگیری اطلاعات مکانی در راستای آمایش صنعتی، قرار دادن اطلاعات مکانی در معرض استفاده عموم نیز برنامه سوم در این راستا است.


در راستای این محور سیاست‌های صنعتی، معدنی و تجاری با هدف آسیب‌شناسی و تعیین مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت باید تدوین و ابلاغ شود و برنامه راهبردی که در آن سیاست ارزی، سود بانکی و اهداف کلان اقتصادی در زمینه حمایت از تولید تعیین شود نیز باید مورد تدوین قرار بگیرد و دستگاه‌های دیگر نیز از اجرای این برنامه حمایت کنند.


همچنین در این راستا رتبه بندی و تکریم سرمایه ‏گذاران و کارآفرینان برتر با هدف کلی واحد‌های صنعتی توانمند فعال در عرصه ملی و بین المللی و یا بنگاه‌هایی که قابلیت فعال شدن را داشته باشند، شناسایی و رتبه بندی می‌شوند، تا با ایجاد بستر پشتیبانی توسط دولت برای واحد‌های صنعتی که مزیت رقابتی دارند امکان رشد فراهم شده و شاهد حضور فعال آن‌ها در بازار‌های بین المللی باشیم.


ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره ‏های تأمین کشور


همچنین مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری نیز یکی دیگر از محور‌های تدوین شده توسط وزارت صمت است که خود مشتمل بر ۳ برنامه راهبردی متفاوت است.


ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره ‏های تأمین کشور با هدف کلی توانمند سازی و توسعه لجستیک تجاری، تدوین سند جامع نظام توزیع، ساماندهی و توسعه مراکز ذخیره سازی و لجستیکی، ساماندهی و بهبود عملکرد فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نخستین برنامه‌ای است که در این راستا به اجرا در می‌آید.


تکمیل ارتباطات سامانه جامع تجارت با سایر دستگاه‌ها از جمله گمرک، سازمان بنادر و دریانوردی و حذف ارتباطات کاغذی و حمایت از توسعه فروشگاه‌ها و بازار‌های الکترونیکی کالا و خدمات دو برنامه دیگر ارایه شده است.


بکارگیری ابزار‌های نوین تامین مالی با هدف جذب نقدینگی سرگردان


اما هفتمین و آخرین محور تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری است که ۴ برنامه راهبردی دارد. جذب سرمایه‌گذاری با هدف ساخت داخل کالا‌های منتخب وارداتی دارای قابلیت صادرات با هدف کاهش واردات کالا‌های دارای مزیت ساخت در داخل کشور، تعمیق ساخت داخل در واحد‌های صنعتی و معدنی موجود، حمایت از تولید کالا‌های دارای مزیت صادراتی و تکمیل زنجیره ارزش صنایع مهمترین این برنامه‌های چهارگانه است.


بکارگیری ابزار‌های نوین تامین مالی با هدف جذب نقدینگی سرگردان با هدف شناسایی و تشخیص ابزار‌های نوین تأمین مالی و بسترسازی و حمایت از راه اندازی هلدینگ‌های سرمایه گذاری استانی و رشته‌ای با همکاری سازمان بورس (۳ هلدینگ) با هدف جذب سرمایه‌های مردمی به پروژه‌های توجیه پذیر در ظرفیت‌های اقتصادی دو برنامه دیگر است.


اما آخرین برنامه تدوین شده سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مناطق محروم و کمتر برخوردار با هدف کمک به توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمتر برخوردار از طریق توسعه صنایع و ایجاد اشتغال صنعتی است.
گفتنی است، امسال در هیئت دولت، چگونگی تحقق شعار رونق تولید با محوریت تولید بیشتر با کمیت بالاتر و کیفیت بهتر، مورد توجه قرار گرفته است.


نحوه اجرای این برنامه‌ها در چارچوب محور‌های مطروح شده به صورت منظم و مداوم مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و گزارش‌های تکمیلی به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اردبیل دهه کرامت مجلس دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ایلام کانون های مساجد بیرجند غنی سازی اوقات فراغت وزارت صنعت معدن و تجارت روز ملی صنعت و معدن رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جلیلی» در گردهمایی اساتید و مربیان حرفه حسابرسی به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» با اشاره به «مکتب شهید مطهری» اظهار داشت: هر جا از معیارهای واقعی انقلاب، از جمله اندیشه ها و منطق مطهر فاصله گرفتیم ضربه خوردیم؛ برای مثال در زمینه مفهوم عدالت، شهید مطهری نگاهی عمیق، فراگیر و نو ارائه داده است که هنوز هم کاربردی است و باید قدر و قیمت آن شناسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های آینده سازمان با برنامه ها هماهنگ می‌شود، توضیح داد: از آنجایی که حسابرسی داده محور، به یک مبنای قدرتمند از جمله فناوری حقوقی نیاز دارد، برای توسعه این بُعد از دانش حسابرسی، باید قوانین را واکاوی و شناسایی کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه عبور از نگاه سنتی در حسابرسی یک ضرورت است، ادامه داد: ظرفیت های سازمان در زمینه آموزش، منحصر به فرد است، اما بنا داریم از ظرفیت همه نخبگان استفاده کنیم؛ مشارکت با کسانی که در حوزه حسابرسی تجربه دارند را بالا ببریم و درهای سازمان را به روی کسانی که قصد برنامه های «تحول خواهانه» دارند، باز کنیم.

برونگرایی در سازمان حسابرسی از محوری ترین برنامه های ما است

مدیرعامل سازمان حسابرسی با تاکید بر «استراتژی برون‌گرایی» بیان‌داشت: در برنامه های تحولی به تجربه کشورهای صاحب سبک و نوآور نیز نیاز داریم و تلاش می کنیم که برای تغییر و توسعه این حرفه، از این ظرفیت بیرونی استفاده کنیم؛ بنابراین نگاه به بیرون و استفاده از ظرفیت های بی شمار و تجربه های جهانی یکی از سیاست های سازمان در برنامه های آینده است.

وی در ادامه گفت: در آموزش های تعریف شده، مهارت های درک محیطی همکاران توسعه خواهد یافت، زیرا بر این باوریم که برای تحول در این حرفه، می بایست مهارت های چند بعدی و کلان محور، برای پرورش یک مدیر توانمند، آموزش داده شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی همچنین به نقش تعیین کننده آموزش اشاره کرد و یادآور شد: آموزش یک سرمایه گذاری زود بازده است، بنابراین باید در گام نخست، نیازهای آموزش را به خوبی شناسایی کنیم و با تحول ابزارهای آموزشی و نگاه به آینده، به مسائل و چالش های حرفه حسابرسی پاسخ دهیم.

در پایان این برنامه، از ۵۵ نفر از اساتید سازمان حسابرسی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون