Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@14:39:12 GMT

چه سرویس خوابی برای بچه‌ها بخریم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۷۴۲

چه سرویس خوابی برای بچه‌ها بخریم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، هدرندادن پول در زمان‌هایی که درآمدها با خروجی‌ها کمتر تناسب دارد نیز، یک هنر است. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید وسایل منزل با مطالعه و آگاهی از ویژگی‌های وسیله مورد نظر خود به این کار اقدام کنید. بیشتر افراد در خرید تخت خواب کودک مشکل دارند و فروشگاه‌های بزرگی که از انواع تخت‌ها پر شده‌اند، انتخاب تخت خواب را مشکل‌تر کرده است اما آشنایی با انواع تخت خواب‌ها و کاربرد هر یک از آنها می‌تواند کمک خوبی برای کسانی باشد که در انتخاب آن مشکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تخت از نوزادی تا نوجوانی

ابعاد استاندارد تخت نوزاد و کودک یک عدد جهانی است که اندازه استاندارد آن ١٣٠ سانتیمتر است. البته امروزه تخت‌های چندمنظوره‌ای وجود دارند که از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده‌اند. این تخت‌های نوزاد-نوجوان ابتدا برای نوزاد و سپس برای سن‌های کودک و نوجوان قابل استفاده است. تختخواب‌های نوزاد-نوجوان در نوزادی و شیرخواری لبه‌های بلندی دارد که کم‌کم و با بالارفتن سن کودک می‌توانید لبه‌های بلند آن را بردارید. همچنین ارتفاع تخت هم با بالارفتن سن کودک شما قابل تنظیم است.

ارتفاع مناسب تخت از سطح زمین چقدر باید باشد؟

تختخواب یک نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع ٢٠،٣٠ سانتیمتری تخت از سطح زمین مناسب به نظر می‌رسد. برای سن‌های بالا‌تر که قد کودک بلند‌تر می‌شود، فاصله ٣٠،٤٠ سانتیمتر هم استاندارد است. اگر قد کودکی بلند‌تر یا کوتاه‌تر از میانگین سنی‌اش باشد، این ارتفاع می‌تواند تغییر کند.

زاویه استاندارد را در نظر بگیرید

ارتفاع تخت نباید آن‌قدر زیاد باشد که پا به زمین نرسد و نه آن‌قدر کوتاه باشد که کودک زانوهایش را خم کند. کف پای کودک زمانی که روی تخت می‌نشیند، باید به سطح زمین برسد. زاویه زانو و ران باید ٩٠ درجه باشد؛ همین‌طور زاویه لگن و کمر هم باید ٩٠ درجه باشد. این فرم بهترین حالت است؛ به این دلیل که ارتفاع تخت متناسب با قد کودک در حالتی استاندارد قرار می‌گیرد.

تخت‌های  دوطبقه

همچنین برای انتخاب تخت خواب‌های دو طبقه، مدلی را انتخاب کنید که طبقه دوم، لبه مناسبی داشته باشد. طبقه دوم تخت‌های دو طبقه نباید خیلی به سقف نزدیک باشد. همچنین روشنایی مستقیمی در کنار دیواری که تخت را قرار می‌دهید، نباید وجود داشته باشد.

جنس مناسب برای سرویس خواب کودک

ترکیب انواع چوب‌های مختلف در طراحی سرویس خواب‌های کودک می‌تواند منجر به پدیدآمدن طرحی زیبا و دوست‌داشتنی شود. رنگ‌های روشن در طراحی سرویس خواب کودک باعث می‌شود تا کودک زودتر با آن ارتباط برقرار کند اما باید به این نکته هم توجه کرد که تمام مواد و مصالحی که در طراحی لوازم و وسایل اتاق کودک به کار می‌رود، باید فرآوری‌شده باشند تا در کودک ایجاد حساسیت نکنند.

میز تحریر و آینه و دراور هماهنگ با سرویس‌های خواب

سرویس خواب‌هایی طراحی شده است که همراه آن میز تحریر و آینه و دراور نیز ارایه می‌شود که کار شما را برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک راحت‌تر می‌کند. اگر کودک شما در حال حاضر کوچک‌تر از آن است که به میز تحریر و آینه و دراور نیاز داشته باشد، می‌توانید در آینده به جای خرید یک سرویس خواب جدید لوازم دیگری را به سرویس خواب فعلی‌اش اضافه کنید.

کیفیت سرویس خواب کودک

چون معمولا کودکان بازیگوش هستند و با سرویس خواب و کلا وسایل و لوازم خود برخورد خوبی ندارند، بهتر است سرویس خواب‌های آنها را از انواع باکیفیت و برندهای معتبر و شناخته‌شده تهیه کنید تا از دوام و کارایی آنها مطمئن شوید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کودکان تخت خواب سرویس خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز

عبدالله بیان با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی افزود: اکنون از مجموع مشترکان فیبر نوری بیش از ۱۱ هزار مشترک آنها با تلفن ثابت نیز از فیبر نوری استفاده می‌کنند و آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.

بیان گفت : تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزارو ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان البرز احداث شده است که برای همگامی با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تلاش هستیم تا نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در زمینه فیبر نوری در استان البرز به خوبی پیش ببریم.

بیان اضافه کرد: با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری ، ارتباط بیش از۹۵ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری برقرار شده است.

مدیرکل مخابرات البرز افزود: تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اندضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.

مدیرکل مخابرات البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.
بیان اظهار کرد: همچنین اکنون بیش از ۱۸۷هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۹۶۴ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند ؛ در زمان حاضر یک میلیون و ۸۶ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است .
وی در بخش دیگری ازسخنان خود از قرارداد بین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبرداد و گفت: مقرر شد حدود ۲۳۶هزار خانواده دراستان البرز تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی