Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» همزمان با سراسر کشور در ۷۲ بقعه متبرکه این استان اجرا می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ضمن تسلیت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت حمزه عموی پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: طرح «نشاط معنوی» در سال جاری برای نهمین سال پیاپی در تابستان برای دختران و پسران دانش آموز در ۷۲ بقاع متبرکه خراسان رضوی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی فرصتی را به وجود آورده که معنویت و نشاط را در جامعه تزریق کند.

وی با بیان اینکه در طول سال طرح‌های مختلفی توسط اوقاف در بقاع متبرکه اجرا می‌شود که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد، افزود: طرح «نشاط معنوی» دارای چند ویژگی خاص از جمله اینکه این طرح در تابستان که اوقات فراغت دانش آموزان است، اجرا می‌شود، بوده، بنابراین، در این ظرف زمانی می‌توان خدمات ارزشمندی به دانش‌آموزان ارائه داد.

احمدزاده با بیان اینکه مخاطب اصلی این طرح نوجوانان ۷ تا ۱۸ سال است، ادامه داد: طرح تابستانی «نشاط معنوی» از ۱۳ تیرماه تا ۲۹ مرداد ماه به مدت ۷ هفته در ۷۲ بقعه متبرکه و در ۲۰ شهرستان  این استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: افتتاح طرح تابستانی «نشاط معنوی» با دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و اختتامیه این طرح با دهه ولایت و عید سعید غدیر همراه است.

وی در خصوص شیوه‌های اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی بیان کرد: این طرح به سه شیوه مشارکتی، اردویی و شیوه مرسوم سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

احمدزاده دستگاه‌ها و نهادهای شرکت‌کننده در این طرح را بسیج، سپاه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و دیگر نهادهای مرتبط به این طرح عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در طرح تابستانی «نشاط معنوی» از برنامه‌های عمومی چون خیمه‌های معرفت، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه کودک، غرفه محصولات فرهنگی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه امر به معروف و نهی از منکر و دیگر برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: طرح تابستانی «نشاط معنوی» به صورت کلاسیک یعنی برگزاری کلاس‌هایی با دوره‌های مشخص در موضوعات فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و قرآنی است.

وی تعداد مبلغین در طرح تابستانی «نشاط معنوی» را ۹۲ مبلغ خواهر و برادر دانست و اضافه کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این طرح تا ۱۳ تیرماه فرصت ثبت نام دارند.

احمدزاده ادامه داد: سال گذشته ۳۰۰ هزار دانش‌آموز از کلاس‌های آموزشی، قرآنی و هنری ویژه طرح تابستانی «نشاط معنوی» بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت در ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه این استان برپا می‌شود، این برنامه‌ها همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود.

وی متذکر شد: دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) در روز اول ذی القعده، ولادت امام رضا (ع) در روز ۱۱ ذی القعده، روز بزرگداشت امام زادگان در ۵ ذی القعده و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در ۶ ذی القعده همراه بوده، برنامه‌های ویژه ای در این ایام در ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی تدارک دیده شده است.

احمدزاده غبارروبی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه، اعزام مبلغ به بقاع متبرکه خراسان رضوی، برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی و قرآنی از جمله محافل انس با قران کریم، برگزاری کلاس‌های قرانی، هنری، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه، دیدار با خانواده معظم شهدا و خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بقاع متبرکه خراسان رضوی دهه کرامت طرح تابستانی نشاط معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد

حجت الاسلام مهدی رمضانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، بیست و کل قرآن کریم ، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کردند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت‌الله جوادی آملی: حفظ قرآن به اداره بهتر کشور منجر می‌شود پژمانفر، نماینده مجلس: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند ۲۵۰۰ زندانی کرمانی حافظ قرآن هستند

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی