Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان باید با حمایت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه داخلی‌سازی قطعات پیشرفته خودرویی را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، علیرضا باقری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومان در پارکینگ خودروسازان به‌خاطر کسری قطعات معطل مانده که در صورت عرضه، به تنظیم و تعادل بازار منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تولید هر قطعه در داخل موجب کاهش ارزبری و رونق تولید خواهد شد، گفت: در حال حاضر بسیاری از قطعات پیشرفته که قبلاً از بازار‌های خارجی تأمین می‌شد، داخلی‌سازی شده که باید جهت تولید در تیراژ انبوه، مورد حمایت قرار گیرد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، شرکت‌های خودروسازی در چند هفته اخیر اهتمام مناسبی نسبت به اعلام فراخوان و درخواست از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌اند که لازم است مورد حمایت جدی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت صمت قرار گیرد.

وی ادامه داد: پویش ملی بومی‌سازی قطعات خودرو، برگزاری همایش‌هایی با محوریت دعوت از قطعه‌سازان و تولید بدنه خودرو در کنار برپایی نمایشگاه‌های دائمی قطعات مورد نیاز ساخت داخل، از جمله اقدامات مناسبی است که خودروسازان داخلی انجام داده‌اند.

باقری به انعقاد قرارداد خودروسازان با سازمان صنایع دفاع اشاره کرد و گفت: دانش ساخت قطعات پیشرفته الکترونیکی و دیجیتالی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد و باید برای ظرفیت‌سازی ساخت انبوه در زمینه نصب و راه‌اندازی خطوط تولید و تأمین نیروی انسانی، سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودرو تولید قطعات وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این کارخانه ۵ سال پیش بر اساس نیاز صنعتی معدنی و کشاورزی استان کرمان راه اندازی شد که با راه اندازی این کارخانه دیگر نیازی نیست رانندگان به استان های دیگر مراجعه کنند واین تریلر کفی محصول بزرگترین کارخانه سازنده کاربری‌های جاده‌ای در جنوب شرق کشور است.

در 5خط تولید این کارخانه 520نفر مشغول بکارند و با اجرای خط توسعه به بیش از 1000نفر می رسد و تنوع محصولات از 13به 20می رسد .

 ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز هم در این واحد فعال صنعتی بومی‌سازی و تولید شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!