Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: به زودی نخستین نشست ستاد مهندسی فرهنگی کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود و درجلسه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایندگانی که باید در ستاد مهندسی فرهنگی باشند تعیین و به رئیس جمهور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سند مهندسی فرهنگی اگر بخواهد ظرفیت‌های استانی را دنبال کند درصدد این نیست که شورای مجزایی غیر از شورای فرهنگ عمومی داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند مهندسی فرهنگی سند بسیار مهمی است که بیش ازسه هزار نفر از کارشناسان کشور در تهیه و تدوین این سند همکاری داشته اند و مطالعه زیادی دراین خصوص انجام شده است.

عاملی ادامه داد: برنامه‌هایی باید در ذیل سند مهندسی فرهنگی شکل گیرد که در این زمینه شورای فرهنگ عمومی استان‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی پشتوانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی است و توقع می‌رود این شورا تنها محلی برای دریافت، هماهنگی و برنامه ریزی نباشد بلکه خود را یک ظرفیت ملی برای تهیه دستور کارشورای عالی انقلاب فرهنگی بداند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باید به فرهنگ سلامت، علم و فناوری، سبک زندگی و روابط اجتماعی توجه ویژه شود.

عاملی همچنین تاکید کرد: استان بوشهر صاحب علمای بزرگ، مفاخر فکری و اندیشه‌ای بزرگ است و انسجامی که در این استان وجود دارد حکایت از وجود ظرفیت بسیار مهم برای رشد و توسعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: امید است با تدوین سند جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر این سند هم به عنوان الگو در اختیار دیگر استان‌ها قرار گیرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: هرچند استان بوشهر در صنعت و انرژی برتر است، اما اگر در عرصه فرهنگ بستر ساز، و تعیین کننده نباشد این صنعت نظام فرهنگی را برهم می‌زند.

وی بیان کرد: برای رسیدن به پیشرفت در همه زمینه‌ها در گام نخست باید فرهنگ نهادینه شود در غیر این صورت به نتیجه نخواهیم رسید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر از جمله استان‌های فرهنگی در حوزه خلیج فارس است که در بسیاری از نوآوری‌های علمی و فرهنگی به عنوان مرجع شناخته شده است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در کنار ابعاد صنعتی و انرژی، استان بوشهر استانی فرهنگی است و در دهه اخیر کار‌های بزرگی در حوزه فرهنگ در این استان انجام شده است.

او یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از شورا‌های برتر والگو و در عرصه قرآنی به عنوان ممتاز و جزء پنج استان امن کشور به شمار می‌رود.

امام جمعه بوشهر برضرورت تعیین ۱۵ آبان به عنوان سالروز مبارزات ضد استعماری زنان ایران در تقویم رسمی کشور تاکید کرد و افزود: در این روز زنان لَردِه دشتستان مقابل استعمار انگلیس ایستادند.

استاندار بوشهر هم گفت: دشمن در صدد ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است که شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمن در این زمینه اقدام کند.

عبدالکریم گراوند افزود: دشمن امروز با تمام ابزار‌ها برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی و القای این فکر در بین جوانان برنامه ریزی می‌کند.

وی بیان کرد: با بررسی منصفانه اقدامات صورت گرفته امروز قابل قیاس با گذشته نیست و باید کار‌ها و گام‌های برداشته شده برای توسعه کشور برای جامعه بازگو شود.

استاندار بوشهر گفت: راه اندازی تأسیسات بزرگ نفت و گاز درعسلویه، نیروگاه اتمی و سایر سرمایه گذاری‌های دیگر در بخش‌های مختلف به عنوان سرمایه‌هایی هستند که در دوران انقلاب اسلامی به ثمر نشسته است.

گراوند عنوان کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در بخش منابع طبیعی و انسانی برخوردار است و امروز به لحاظ درآمدی به عنوان پنجمین استان کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: استان بوشهر با آن سابقه درخشان تاریخی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از جمله استان‌های تأثیر گذار به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر بیان کرد: امروز در جنگ اقتصادی با توجه به سرمایه‌ها و صنعتی که در استان بوشهر وجود دارد این استان در خط مقدم مبارزه قرار دارد.

گراوند افزود: امنیت و آرامش موجود در استان بوشهر در نتیجه حاکم بودن فرهنگ تحمل و مدار در این استان است.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم از این تأثیرگذاری استان بوشهر در حوزه ملی هم بهره بگیریم و این جای خوشحالی است که وقتی قرار است کاری در کشور انجام گیرد استان بوشهر به دلیل ظرفیت، زمینه و آمادگی اجرایی به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید از تدوین این سند‌ها در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی بهره برد.
منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

 نخستین نشست ستاد مهندسی فرهنگی کشور به زودی برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله نخست را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم فرایند قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم  جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور