Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری شامگاه چهارشنبه در سومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: پیگیری وضعیت واحدهای تولیدی تعطیل شده، تلاش دستگاه‌های اجرایی برای جذب سهم استان از منابع ملی، پیگیری سپرده‌های ارزی، بررسی مشکل شاخص‌های بسته بندی، موضوع خرید تضمینی سیب و برگزاری میز سیب و نیز اهتمام جهاد کشاورزی برای افزایش راندمان تولید سیب از موضوعاتی است که دستگاه‌های مربوطه مکلف هستند تا نسبت به پیگری آنها با هماهنگی بخش خصوصی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حل مشکلات این بخش را از جمله اولویت های استان برشمرد و گفت: خرید تضمینی سیب باید از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود تا قیمت مناسبی برای سیب درختی تعیین گردد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: کشاورزان استان پارسال متضرر شدند و حجم زیادی از سیب آنان در کنار جاده‌ها ریخته شد که برای جلوگیری از این موضوع نیازمند تغییر در نوع کشت هستیم.

وی اضافه کرد: برداشت سیب درختی در استان در هر هکتار ۲۰ تن است که باید به ۵۰ تن افزایش یابد و این موضوع باید در برنامه پنج ساله مدنظر باشد.

امسال همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست هماهنگی بخش خصوصی و دولت را کلید حل مشکلات بیان کرد و گفت: با محوریت اتاق ارومیه همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری استان در سال جاری برگزار می‌شود.

رضا حسینی به پایش واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان اشاره کرد و گفت: پکیج سرمایه گذاری مجدد در این واحدها برای ارائه در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری آماده شده تا واحدهای تعطیل استان دوباره به چرخه تولید برگردد.

وی پیگیری مرکز خدمات سرمایه گذاری، تهیه نقشه راه سرمایه گذاری و لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از پنجره واحد سرمایه گذاری توسط اتاق بازرگانی از طریق اعتمادسازی و بیان عملکرد این واحد برای تولیدکنندگان را از جمله مؤلفه‌های مهم توسعه اقتصادی استان دانست.

حسینی گفت: برای بازاریابی بهینه محصولات کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان جلسات متعددی با بخش خصوصی و متولیان امر برگزار شده است و این نشست ها ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: در صادرات محصولات چندین موضوع حائز اهمیت است که بازاریابی بر اساس ذائقه‌های بین المللی، تأمین مالی و شناسایی نیازهای مالی از جمله این موارد است.

وی بیان کرد: بخش خصوصی باید نوع و میزان نیازها را اعلام کند تا دولت پیگیر باشد و برای همکاری بهینه در این زمینه نیاز به تدوین برنامه یک ضرورت است و باید بخش خصوصی در این راستا تلاش مضاعف داشته باشد.

رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه و دبیر هیأت رئیسه این اتاق گفت: عراق و افغانستان و پاکستان بهترین بازارها برای محصولات کشاورزی آذربایجان غربی را دارد اما هیچ‌گونه زیرساخت ارزی برای معاملات کشاورزی نداریم.

عراق و افغانستان و پاکستان بهترین بازارها برای محصولات کشاورزی آذربایجان غربی را دارد بهنام تاج الدینی با بیان اینکه پیش بینی تولید سیب امسال کشور چهار میلیون تن است، افزود: یک چهارم این تولید باید صادر شود؛ در غیر این صورت کشاورزان این استان که عمده تولیدکنندگان کشوری سیب درختی هستند، متضرر می‌شوند.

وی اضافه کرد: تحریم در صادرات سیب درختی استان مشکل ایجاد نمی‌کند چون سیب آذربایجان غربی بازار و مشتریان خاص خود را دارد و ذائقه این مشتریان با سیب درختی استان تطبیق یافته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نبود خودروهای یخچال دار از مشکلات عمده بخش حمل و نقل کشاورزی استان است که موجب متضرر شدن این بخش می‌شود.

سید هادی بهادری بیان کرد: تامین ارز برای رونق صادرات با مشکل مواجه است و این موضوع باید رفع شود؛ بارگیری مجدد محصولات صادراتی در عراق نیز موجب افت کیفیت محصولات صادراتی می‌شود و این موضوع سالهاست که حل نشده است.

وی با بیان اینکه برای میز سیب زحمت زیادی کشیده شده است، گفت: انتظارات بسیاری از مسئولان در این زمینه وجود دارد و باید کارهای زیربنایی در زمینه سیب درختی رخ دهد.

آذربایجان غربی استانی مبتنی بر اقتصاد کشاورزی است و ۲۳۵ هزار بهره بردار در این زمینه مشغول به کار هستند که سالانه ۶ میلیون تن محصول تولید می کنند.

وجود صنایع تولیدی مرتبط و صنایع تبدیلی فراوان در این استان موجب شده است تا توجه به صادرات در این بخش دارای اولویت خاص باشد و مواد غذایی جزء مهمترین محصولات تولیدی و صادراتی به شمار رود.

۷۱۲۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع و باغات استان با ۴۰ دستگاه پهپاد با اپراتور‌های آموزش دیده انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین مکانیزه در مزارع و باغات؛ قزوین یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

راه انجام یادآور شد: سمپاشی برعلیه انواع آفات به ویژه سن غلات، علف‌های هرز مزارع و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر دقت و سرعت عمل باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سمپاشی با پهپاد به دلیل مصرف پایین سموم در کنترل آفات و علف‌های هرز کمک شایانی به پایداری محیط زیست و کاهش اثرات زیست محیطی می‌کند و باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی در مزارع و باغات می‌شود.

راه انجام بیان کرد: استان قزوین از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات و اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در عرصه‌های کشاورزی کرده است.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر قزوین یکی از استان‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات مکانیزه توسط پهپاد‌ها در کشور می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین