Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:09:25 GMT

گرد و غبار آسمان اصفهان را فراگرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۴۵۹

گرد و غبار آسمان اصفهان را فراگرفت

امروز پنجشنبه نیز با توجه به داده های آماری سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص آلایندگی هوای کلانشهر اصفهان تا ساعت هشت صبح یکشنبه ۱۹۵ (AQI) اعلام شده است که در محدوده قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به سبب افزایش سرعت وزش باد در جهت‌های شرقی و شمال شرقی از اواخر روز سه شنبه ۲۸ خرداد شرایط برای فعال شدن کانون‌های گرد و خاک داخلی مهیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود روزهای چهارشنبه تا پایان هفته جاری، پدیده باد و گرد و خاک در مناطق شمال و شرق استان باعث کاهش دید و کیفیت هوا شود. شدت این پدیده روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق شرق و شمال خواهد بود و احتمال وقوع این پدیده در بخش‌های مرکزی و سایر نقاط استان نیز وجود دارد.

وضعیت نامناسب کیفیت هوای اصفهان از امروز صبح بطور کامل مشهود است و غبار و آلودگی، فضای آسمان این کلانشهر را فرا گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: با توجه به وزش باد از دیروز کانون های گرد و خاک در سمنان، انارک و سگزی فعال شده و گرد وغبار اصفهان و یزد را فرا گرفته و آلایندگی هوا بیشتر از حد استاندارد شده است.

منصور شیشه فروش افزود: این گرد و خاک اکنون در اردستان، نایین و اصفهان بیشتر از سایر نقاط است و در کلانشهر اصفهان از عصر امروز کاهش می یابد اما در شمال و شرق استان تا اواسط هفته آینده وجود خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید توصیه های بهداشتی را در این روزها رعایت کنند، اظهار داشت: فعالیت خودروهای شخصی و صنایع آلاینده باید کاهش یابد و اداره حفاظت محیط زیست نسبت به پالایش مداوم کیفیت هوا اقدام کند.

شامگاه جمعه گذشته ۲۴ خرداد تا یکشنبه ۲۶ خرداد نیز بخش‌های مرکزی، شمال و شرق اصفهان دچار کاهش کیفیت هوا شد و شاخص کیفی هوا به مرز ۳۰۰ (AQI) و وضعیت خطرناک رسید. مسئولان مربوطه و کارشناسان، منبع این آلایندگی را کانون‌های گرد و خاک در سمنان و یزد و برخی کانون های داخل استان اعلام کردند.

کارشناسان دلایل مختلفی را برای آلودگی هوای کلانشهر اصفهان عنوان کرده اند که از جمله آنها می توان به فعال بودن ۱۶ کانون گرد و خاک، استقرار و فعالیت صنایع آلاینده در محدوده این شهر، تردد زیاد خودروهای شخصی و خشکی بستر زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی اشاره کرد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

۳۰۲۲ / ‏‬ ۳۰۱۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای البرز گرم می‌شود

آرش بهاروند احمدی گفت: امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات شاهد وزش باد و غبار محلی هستیم.

وی ادامه داد: بررسی نقشه ‎های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد طی سه روز آینده آسمان البرز صاف و آفتابی است.

این مسئول توضیح داد: طی این مدت شاهد افزایش دمای هوا در اکثر مناطق استان هستیم به طوری که میانگین بیشینه دما به ۲۷ و کمینه آن نیز به هفت درجه بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد هم بین پنج تا هفت متر در ثانیه متغیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • هوای البرز گرم می‌شود
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت + فیلم
  • (ویدئو) آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت