Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب دماوند، از آزادسازی شهرک 100 هکتاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: تخلفات برخی اعضای شوراهای اسلامی روستاها در حال بررسی است.به گزارش بلاغ،حسن ابراهیمی‌ بسابی  در جمع خبرنگاران در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند اظهار کرد: در سه ماه ابتدای امسال، بالغ‌ بر یک‌هزار و 500 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حوزه قضایی شهرستان دماوند تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 250 هکتار از اراضی کشاورزی و ملی مشمول این تخریب‌ها می‌شود که اقدام جهادی برای آزادسازی آنها انجام شد، افزود: در این زمینه، اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو که انگشت‌شمار هستند، اراضی کشاورزی و ملی را به بهانه‌های مختلف تصرف کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: در شهرکی 100 هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه وادان را تغییر کاربری داده و به یک‌هزار قطعه تبدیل کرده بودند که به افراد ناآگاه و ناآشنا می‌فروختند.

ابراهیمی‌ بسابی تصریح کرد: این شهرک دارای شبکه برق، چاه‌ها و خدمات زیربنایی به صورت غیرمجاز بود که ما ورود پیدا کردیم و کل شبکه برق را به علاوه ادوات شامل تیرها، کابل‌ها و ترانس برق را از آن جمع‌آوری و خارج کردیم.

وی با بیان اینکه علل تصرفات و تغییر کاربری‌ها در حال بررسی است، بیان کرد: بعضی از این تخلفات مربوط به برخی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها می‌شود که در این زمین‌خواری‌ها دخیل هستند؛ مطمئناً این تخلفات را به هیأت تخلفات شوراها منتقل می‌کنیم و افراد متخلف را سلب صلاحیت خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تأکید کرد: تخلفات احتمالی از سوی مسؤولان ادارات نیز در حال بررسی است و پرونده‌هایی وجود دارد که بسیاری از آنها را نیز احضار کرده‌ایم و در حال انجام تحقیقات میدانی هستیم.

ابراهیمی‌ بسابی هشدار داد: به طور قاطعانه با عاملان ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی در شهرستان دماوند برخورد می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده