Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورری گیلان از کشت برنج در ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان خبر داد و گفت: ۸۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان تجهیز و نوسازی شدند. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ علی درجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از تجهیز و نوسازی 86 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان خبر داد و اظهار داشت: 235 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان زیر کشت برنج رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال 750 هزار تن برنج سفید با کیفیتی مناسب در استان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از وجود 430 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان سخن گفت و عنوان کرد: سالانه 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در گیلان تولید می‌شود به طوری‌که این استان در حال حاضر یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید کشور در حوزه کشاورزی است.

درجانی بخش کشاورزی را یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم توسعه در هر کشوری اعلام کرد و ابراز داشت: گیلان استان نخست در حوزه سطح زیر کشت و تولید برنج کیفی با نام جهانی است و با بارندگی‌های بسیار خوبی که داشتیم امیدواریم شالیکاران این استان محصول خوبی را امسال برداشت کنند.

فرصت‌‌های لازم برای صادرات گل و گیاهان زینتی گیلان فراهم شد6000 شغل در حوزه آبزی‌پروری گیلان ایجاد شدمحصول لوبیا امسال 135 میلیارد تومان نصیب کشاورزان گیلانی می‌کند

وی با تأکید بر اینکه مرحله پنجه‌زنی در بیش از 85 درصد از شالیزارهای استان گیلان به اتمام رسیده است اظهار داشت:‌ به وجود بارندگی‌های خوب امسال،‌ بحث صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی باید مدنظر قرار گیرد تا در ادامه فصل زراعی با مشکلی در حوزه تأمین آب مواجه نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی آب‌بندان‌ها توسط استاندار را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: گیلان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آب‌بندان‌ها برخوردار است و جهاد کشاورزی استان نیز در 50 نقطه نسبت به ساماندهی آب‌بندان‌ها اقدام کرده است.

درجانی اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری و تجهیز و نوسازی آن‌ها را یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: تاکنون 86 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان تجهیز و نوسازی شده‌اند که از این میزان حدود هزار و 200 هکتار آن امسال به مرحله انجام رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه از 230 هزار هکتار اراضی شالیکاری گیلان حدود 180 هزار هکتار آن قابلیت تجهیز دارند افزود:‌ انجام تجهیز و نوسازی 20 هزار هکتار از اراضی شالیزاری در 2 سال از برنامه‌های جهاد کشاورزی است که پس از تخصیص اعتبارات و سایر مقدمات نسبت به اجرای آن اقدام می‌‌شود.

انتهای پیام/ ز

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان