Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ بوکسور جوان و آینده دار طی یک سال اخیر حضور مستمری در اردوهای آمادگی تیم ملی داشته‌اند و از آمادگی خوبی برخوردارند.

وی بیان کرد: پیش از این نیز اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان از ۲۰ خرداد جاری به مدت ۱۰ روز در سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و این ۲ ورزشکار استان (عزیزی و دانشور) در جمع ۳۱ بوکسور دعوت شده حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حسین دانشور در وزن ۸۱ کیلوگرم از شهرستان نقده و محمد عزیزی در وزن ۹۱ کیلوگرم از شهرستان بوکان فعالیت دارند و در صورت عضویت در ترکیب تیم ملی، خود را برای حضور در مسابقات جهانی روسیه انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده خواهند کرد.

دبیر هیأت بوکس آذربایجان غربی گفت: با تصمیم سازمان تیم‌های ملی مسابقات انتخابی نفرات نهایی تیم ملی بزرگسالان، از فردا جمعه / ‏۳۱‬ خرداد ماه / ‏‬ به مدت سه روز در سالن بوکس شهید همت مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار می‌شود و نفرات منتخب در اردوهای بعدی تیم ملی بزرگسالان مشخص خواهد شد.

آبی افزود: هم اکنون «محمد عرفان صادقی برزلیقی» بوکسور نونهال ارومیه‌ای در اردوی تیم ملی که از ۳۰ خرداد ماه در تهران آغاز شده است حضور دارد؛ این اردو در راستای آماده سازی تیم ملی نونهالان جهت شرکت در نخستین دوره بازی‌های آسیایی که به میزبانی شهرستان بیجار در استان کردستان برگزار می‌شود، برپا شده است.

وی بیان کرد: دانشور یکی از ملی پوشان آینده دار نقده ای است که فروردین ماه امسال به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شده بود، این بوکسور جوان در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از ویتنام پیروز شد ولی در در دومین دیدارش مقابل حریف فیلیپینی شکست خورد و ضمن از دست دادن مدال برنز آسیا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

به گزارش ایرنا بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

طی سال گذشته سیامک قربانی بوکسور از ارومیه، عبدالله پرتنی از مهابادی و عرفان مام خسروی و سید محمد مام محمودی ۲ بوکسور اهل شهرستان بوکان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند.

طاهر جباری ملی پوش سابق بوکس کشور و یکی از قهرمانان سابق رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی دهه ۸۰ ایران است که هم اکنون در کسوت مربیگری فعالیت دارد و پنج ورزشکار تربیت و تقدیم تیم‌های ملی بوکس کشور کرده است.

طاهر جباری، حسین مادر دوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

بیش از یکهزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

۷۱۵۶/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای آذربایجان غربی به تشریح تمهیدات در نظر گرفته برای برگزاری کنکور سراسری در استان پرداخت و گفت: همزمان با سراسر کشور نخستین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی،  برگزار می‌شود.

سجاد چهرگانی با  بیان اینکه در این آزمون سراسری شصت درصد از شرکت کنندگان از خانم ها هستند افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پرن دارند.

وی گفت: داوطلبانی که تمایل دارند به صورت دانشجو معلم پذیرفته شوند، می‌توانند در این مرحله از کنکور شرکت کنند.

چهرگانی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری، تصریح کرد: مرحله اول کنکور سراسری در ۱۶ شهرستان استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از آزمون اندیشیده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: آغاز فرآیند کنکور سراسری ساعت ۸ صبح است و به داوطلبان توصیه می‌شود که نیم ساعت قبل از آغاز فرایند کنکور در محل حضور داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی