Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیات پارلمانی ایران به ریاست «احمد امیرآبادی فراهانی» پس از دیدار و گفت وگو با مقامات ارشد دولت پاکستان در اسلام آباد، راهی شهر کراچی مرکز ایالت سِند شدند.

اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان روز پنجشنبه با «سید مراد علی شاه» سروزیر ایالت سند، «عمران اسماعیل» حکمران ایالت و «سراج دُرانی» رئیس مجلس ایالتی به صورت جداگانه دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد باسط دُرازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان» نمایندگان مردم سراوان، تفرش و یزد در مجلس شورای اسلامی و همچنین «احمد محمدی» سرکنسول ایران در کراچی در این دیدارها حضور داشتند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ارتقای وضعیت بهداشتی ایالت سند و گسترش همکاری های اقتصادی میان شرکت های ایرانی و ایالت سِند به ویژه در حوزه های فنی و مهندسی، گفت: ایران خواهان مشارکت در طرح های عمرانی از جمله انرژی های تجدید پذیر، گسترش همکاری ها در حوزه کشاورزی از قبیل افزایش واردات محصولات و در مقابل صادرات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی است.

وی افزود: زمینه های فراوانی برای سرمایه گذاری میان ایران و پاکستان وجود دارد بنابراین باید از این ظرفیت ها در جهت تقویت همکاری ها میان شرکت های دو کشور در بحث کشاورزی، تولید قطعات خودرو و دارو استفاده کرد.

امیرآبادی همچنین بر اجرایی شدن قرارداد خواهرخواندگی مشهد و کراچی و سایر تفاهم های انجام شده میان استان های ایران و ایالت سند تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران اظهار داشت: این سفر موجب ارتقای همکاری های دو کشور شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با تاکید بر اجرای طرح خط لوله گازی میان دو کشور آن را برای برای توسعه پاکستان به ویژه ایالت سند مهم برشمرد.

وی افزود: ایجاد روابط بانکی میان ایران و پاکستان به عنوان زمینه ارتقای همکاری های اقتصادی دوجانبه اجتناب ناپذیر است.

امیرآبادی اظهار داشت: افزایش همکاری های گمرکی برای تسهیل تجارت دو کشور و افزایش سرمایه گذاری مشترک به ویژه مناطق تجارت آزاد دو کشور باید در دستور کار قرار گرفت.

سید مراد علی شاه سروزیر ایالت سِند پاکستان نیز گفت: تبادل هیات های پارلمانی و دولتی میان ایران و پاکستان در سطح خوبی قرار دارد و نشان دهنده تحکیم دوستی و برادری بین دو کشور است.

وی تاکید کرد: خط لوله گاز بهترین گزینه برای توسعه هر چه بیشتر روابط و ما ضمن استقبال از تکمیل آن معتقدیم که هیچ منبعی جایگزین طرح خط لوله ایران برای پاکستان نخواهد بود.

سراج دُرانی رئیس مجلس ایالت سند پاکستان نیز در دیدار با اعضای هیات پارلمانی ایران گفت: ما از هیچ تلاش برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران و کمک به اجرایی شدن توافقنامه ها میان ایران و ایالت سند دریغ نمی کنیم.

وی اظهار داشت: کراچی مرکز اقتصادی پاکستان و ما پیگیری اجرای توافقات اقتصادی با ایران خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و پاکستان پاکستان دولت مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال 1864 تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد