Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@15:15:55 GMT

اجرای طرح آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۴۶۶

اجرای طرح آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان

کارشناس بخش پایلوت طرح آبرسانی به منطقه سیستان گفت: اجرای طرح آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان موجب افزایش بهره وری آب تا 95 درصد می شود .

مهری افزود: طرح 46 هزار هکتاری آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان یکی از مهم ترین خدمات نظام است که هم اکنون بخش آزمایشی آن به بهره برداری رسیده است .

وی با اشاره به مزایای بزرگ این طرح ملی بخصوص بهره وری آب گفت: با توجه به اینکه در منطقه سیستان 120 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و در پی خشکسالی دو دهه ای مزارع خسارت صد در صدی دیده اند، تصمیم گرفتیم تا بخشی از طرح که قابلیت اجرایی داشت به بهره برداری برسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهری افزود: طرح پایلوت در 3 هزار و 100 هکتار از اراضی اجرا شد و 2 هزار و 500 کشاورز از آن بهره مند شدند .

وی افزود: در این طرح یک حوضچه در هر مزرعه وجود دارد و با توجه به قرار گرفتن ایستگاه های پمپاژ، کشاورزان می توانند از آب بهره مند شوند .

طرح 46 هزار هکتاری آبرسانی با لوله به دشت سیستان که با تاکید مقام معظم رهبری و با اعتبار 2 هزار و 750 میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی چند سالی است آغاز شده است، قرار است تا پایان امسال به بهره برداری کامل برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: با توجه به خشکسالی ها و کمبود بارش های استان لازم است وابستگی استان را به آب و خاک کاهش دهیم.

زورقی افزود: آب پایدار باعث توسعه و رونق در بخش کشاورزی این استان می شود .

وی بیان کرد: سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان به دشت سیستان رسیده و باعث خوشحالی مردم شده که امیدواریم با عبور از مشکل خشکسالی شاهد شکوفایی و توسعه کشاورزی در این منطقه باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان درخصوص اجرای طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان بیان کرد: عمده عملیات اجرایی طرح انتقال آب تا مزارع 20 هکتاری به اتمام رسیده و بزودی اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح مزارع یک هکتاری شروع خواهد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال