Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جواد حق شناس در دومین نشست هماهنگی ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان با حضور مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌های یزد، کردستان و معاون بنیاد مسکن استان تهران به عنوان ستاد معین در ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: چنین مصوبه‌ای برای هیچ نقطه‌ای از کشور در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای ۱۰ هزار واحد به هر واحد ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده بطوریکه نظیر این مصوبه حتی در مخاطرات طبیعی مانند سیل و حوادث دیگر نیز وجود ندارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: دولت همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأسیسات زیربنایی، روبنایی و کارهای عمومی مناطق حاشیه‌ای هزینه می‌کند که تقریباً در جای دیگری چنین سابقه‌ای نداشته و اگر این فرصت از دست برود دیگر تکرار نخواهد شد.

وی بیان کرد: ورود به مشکلات حاشیه نشینی شهر چابهار به راحتی انجام شد و گمان می‌کردیم در زاهدان این موضوع راحت تر از چابهار باشد اما با کمک یک تیم مطالعاتی و مشاوران بنیاد مسکن این استان متوجه شدیم که پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد.

حق شناس گفت: برای حل مشکل حاشیه نشینی باید تمامی دستگاه‌ها همکاری کنند تا مشکلات حل شود زیرا با وجودی که خیلی از کارها در بنیاد مسکن راحت تر انجام می‌شود اما همچنان نیازمند کمک هستیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای حل معضل حاشیه نشینی موانع ملی و استانی داریم که شرکت بازآفرینی شهری باید تسهیلاتی به عنوان کمک اجاره و اعتبارات تملک دارایی‌ها برای این مناطق در نظر بگیرد.

وی افزود: در مورد پرداخت تسهیلات بانکی با بانک رسالت توافق انجام شده تا وام ۲ درصدی که معمولاً قرض‌الحسنه است، اخذ شود که در این زمینه از امتیازات بنیاد مسکن کمک می‌گیریم اما نیازمند کمک هستیم.

حق شناس اظهار کرد: راه و شهرسازی در پیدا کردن زمین باید همکاری کند و شهرداری نیز فضای سبز را در اختیار بگذارد تا تبدیل کنیم زیرا اگر این عنصر نایاب یعنی زمین نباشد کاری نمی‌توان از پیش برد.

وی افزود: بنیاد مسکن با کمک خود مردم مشکلات را حل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: زاهدان حاشیه نشینی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام

                                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در حاشیه بازدید از مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی سطح شهر ایلام با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور با رایزنی استاندار ایلام برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در ۲ بخش اختصاص داده است،، اظهار داشت: در طرح جمع آوری آب‌های سطحی شهر ایلام نیز یک بودجه و اعتبار ویژه در نظر گرفته خواهد شد که با اجرای آن، برای نیم قرن آینده مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام ماندگار شده و مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: ساماندهی مسیل‌های سطح شهر ایلام در راستای اجرای طرح جامع، ماندگار و پایدار در سطح این شهر نیازمند بررسی و تحقیق کامل دارد.

نامی همچنین با بیان اینکه امکان تلفیق این کانال‌ها و مسیل‌ها از سرچشمه در سطح شهر ایلام نیازمند تدوین نقشه جی. آی. اس است، عنوان کرد: میزان شیب در سطح شهر ایلام مشخص کننده ساختار ساختمانی در سطح این شهر است و همین امر نیز نیازمند این است که با بررسی‌های لازم میزان شیب در این شهر مشخص شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شیبی که در سطح شهر ایلام وجود دارد برای این شهر یک حُسن است، تصریح کرد: اگر بستری که آب از آن عبور می‌کند و شیب آن پایدار باشد، مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر بستر شسته شده باشد بسیار خطرناک است چرا که شیب، سرعت فرسایش بستر مسیل‌ها و اطراف آن را بیشتر می‌کند که این امر نیز مستلزم اقدام مهندسی مناسب و ساخت و ساز‌ها در سطح شهر دارد.

نامی بیان کرد: در این راستا می‌شود که از لوله‌هایی که مقاومت بیشتری دارند و در کشور تولید می‌شود استفاد شود به سرعت کار انجام خواهد شد و زمان کمتری را برای احداث خواهد برد.

وی افزود: راه دیگر این است که از نیم دایره‌های مسلح استفاده شود که پیوستگی لازم را هم دارد و این راهکار‌ها نیز بر اساس بررسی‌هایی که روی نقشه جی آی اس انجام خواهد شد، مشخص می‌شود.

نامی با تاکید بر اینکه اقدام یکپارچه و جامع در راستای ساماندهی مسیل‌ها در سطح شهر ایلام ضروری است، گفت: نقشه جامع جمع آوری آب‌های سطحی شهر ایلام شامل ۲۴ شاخص استاندارد باید تهیه شود که این موضوع در ساخت و ساز ماندگار مسیل‌ها در سطح شهر ایلام کمک خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز کرد: لازم است که در طرح جمع آوری آب‌های سطح شهر ایلام، نقشه حد مجاز بستر و حرائم این کانال بر اساس متراژی که در نقشه اصلی شهر مشخص شده است رعایت شده و ابتدا و انتهای کانال‌ها نیز باید هم عرض باشد.

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی