Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:30:06 GMT

نجات جان ۱۰ نفر غواص در آب‌های مواج جزیره لارک

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۲۶۳

نجات جان ۱۰ نفر غواص در آب‌های مواج جزیره لارک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور در خصوص جزییات این عملیات جستجو و نجات دریایی در آب های خلیج فارس اظهارداشت: ساعت ۱۶:۰۵ امروز پنج شنبه ۳۰ خرداد، یک فروند قایق موتوری حامل ۱۰ نفر غواص اهل و ساکن بندرعباس و قشم در جنوب غربی جزیره لارک به علت نقص فنی، اعلام اضطرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفیفی پور عنوان کرد: علیرغم هشدارهای مکرر اداره بنادر و دریانوردی قشم مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی جهت دریاروی شناورها، قایق تفریحی حامل این افراد مضطر از یکی از مدارس غواصی جزیره قشم روانه دریا شده بود.

وی خاطرنشان کرد: به محض دریافت پیام اضطرار، شناورهای ناجی ۱۱ از جزیره قشم، ناجی ۱۵ از بندر شهید حقانی بندرعباس به همراه یک فروند شناور آب های کم عمق(RIB)، سه فروند همیار ناجی از قشم و جزیره لارک، سه فروند شناور لندینگ کرافت، همچنین شناورهای مسافری "اطلس پیشرو" و "امین گستر" و چندین شناور عبوری و مستقر در لنگرگاه، به موقعیت سانحه اعزام شدند.

به گفته عفیفی پور، علاوه بر حضور و مشارکت گسترده ناوگان دریایی، یک تیم امداد و نجات نیز از بندرعباس با استفاده از بالگرد جهت پایش و امدادرسانی هوایی عازم بر فراز آب های مواج جزیره لارک به پرواز درآمد.

وی افزود: در یک عملیات جستجو و نجات دریایی پراسترس و نفسگیر دوساعته، از مجموع ۱۰ نفر غواص، یکی از آنها توسط ناجی ۱۱، یک نفر توسط ناجی ۱۵، پنج نفر توسط بالگرد و سه نفر دیگر توسط تیم های همیار ناجی نجات یافتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: این عملیات به همت مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان با موفقیت به پایان رسید و تمامی نجات یافتگان، وضعیت سلامتی مناسبی دارند.

کد خبر 4646565

منبع: مهر

کلیدواژه: غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز

سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید، گرد و خاک و نیز مواج بودن دریا در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • تسلط سرایا القدس بر پهپاد اسکای لارک اشغالگران در خان یونس+فیلم
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • آب‌های ساحلی خزر مواج و متلاطم
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • خزر مواج و طوفانی