Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی عصر امروز در آیین بیست و پنجمین سالگرد انتشار نشریه ره‌آورد در شهرستان دماوند با بیان این مطلب افزود: رسانه‌ها به ویژه در عصر جدید به عنوان رکن چهارم قوای حاکمیت ایفای نقش می‌کنند و به کمک این رکن می‌آید تا بهتر به وظایف خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسانه‌های محلی و منطقه‌ای در کنار کارکرد‌های ویژه خود کارکرد کشوری نیز دارند و همین کارکرد‌های متفاوت، متمایز و مستقل آن‌ها سبب اهمیت رسانه‌های محلی شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رسانه‌های محلی حافظان هویت منطقه هستند، گاه دچار اختلالات حافظه هستیم و جامعه‌ای که این حافظه را از دست دهد دچار اختلال است بنابراین نشریات محلی کمک می‌کنند تا این اختلالات کمتر شود.

صالحی تصریح کرد: برخی از هویت‌های جوامع هویت سیاسی است که اگر این حافظه از بین رود دچار اختلال می‌شوند، نشریه ره‌آورد حافظه اجتماعی و سیاسی شهر را به یکدیگر نزدیک کرده است.

وی ادامه داد: وقتی هویت سیاسی و اجتماعی یک منطقه شناسنامه‌دار شود این شناسنامه به کمک آیندگان آن منطقه می‌آید همچنان که امروز جریان سیاسی در شهرستان دماوند با کمک ره‌آورد احساس شناسنامه‌دار بودن می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های رسانه‌های محلی شکل دادن به حافظه و هویت منطقه‌ای است گفت: حافظه هویتی اجزای دینی و آئینی هر شهرستانی است که بخش مهمی از هویت ما حتی پیش از اسلام هویت دینی ما بوده است که اگر این بخش کم حافظه شود دچار خطرات جدی خواهد شد.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: در کنار به وجود آوردن حافظه و هویت، موضوع نگهداشت و حفاظت از آن نیز امری مهم است که یکی از نقش‌های رسانه‌های محلی نگهبانی از هویت‌ها است که می‌توانند در عین حفظ ریشه، تنوع نیز ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: رسانه‌های محلی حافظ هویت خرده‌فرهنگ‌ها هستند که اهمیت بسیاری در کنار هویت‌های ملی دارند و به نوعی موتور پیشران توسعه محلی و منطقه‌ای هستند؛ از این‌رو کسانی که در حوزه خیران اجتماعی در منطقه فعال هستند باید معرفی و الگوسازی شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر ارشاد صالحی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لپ‌تاپ Infinix GT Book چه مشخصاتی دارد؟

لپ‌تاپ Infinix GT Book دارای نمایشگر 16 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز و نسبت تصویر 16:10 است، طیف رنگی sRGB را نیز به صورت کامل پوشش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت Infinix به تازگی از لپ‌تاپ جدید خود به نام Infinix GT Book رونمایی کرده است، این محصول به تراشه Core i5-12450H اینتل تا Core i9-13900H مجهز شده است، با پردازنده‌های گرافیکی RTX 4050، RTX 3050 یا RTX 4060 ارائه می‌شود و با ۳۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه است.

لپ‌تاپ Infinix GT Book دارای نمایشگر ۱۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است، طیف رنگی sRGB را نیز به صورت کامل پوشش می‌دهد؛ وزن این محصول کمتر از دو کیلوگرم است و دارای چندین پورت USB، یک پورت HDMI و یک جک صدا است و از ویژگی‌هایی مانند وای‌فای 6E و وب‌کم 1080p بهره می‌برد، انرژی مورد نیاز آن نیز با استفاده از یک باتری ۷۲ وات ساعتی تأمین می‌‏شود و از فناوری شارژ سریع ۱۹۲ واتی بهره می‌برد.

با وجود اینکه شرکت Infinix هنوز زمان عرضه لپ‌تاپ جدید خود را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که طی یک ماه آینده وارد بازار شود.

کد خبر 751334

دیگر خبرها

  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • لپ‌تاپ Infinix GT Book چه مشخصاتی دارد؟
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد