Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس اقتصادی گفت: در شرایط حال حاضر تکیه بر منابع داخلی مانند معادن، فلزات، گردشگری داخلی، تقویت بخش کشاورزی، دامپروری و آبزیان به دنبال ایجاد منابع آبی جدید می تواند اقتصاد کشور را از تک محصولی بودن نجات دهد. حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص داشتن اقتصاد بدون نفت گفت: در شرایط حال حاضر تکیه بر منابع داخلی می‌تواند اقتصاد ما را پیش ببرد، زیرا ما در برخی از صنایع شرایط خوبی داریم که باید از این موارد استفاده بهینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: معادن به عنوان یکی از نقاط قوت اقتصاد به حساب می‌آید که به جای خام فروشی با فرآوری مواد خام معدنی می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم؛ در کشور ما ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن فلزی و سنگ داریم که می‌توانیم با فرآوری آن‌ها را صادر کنیم.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: در صنایع پتروشیمی، نفت و فولاد شرایط مناسبی داریم که باید از این تولیدات در کشور با رویکرد صادراتی حمایت کنیم زیرا کشور‌های همسایه به تولیدات ما در این زمینه نیاز دارند.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: صادرات به کشور‌های همسایه سهولت بیشتری در مقایسه با سایرکشور‌ها دارد به همین خاطر حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند یکی از راهکار‌های بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی در کشور باشد.

وی در ادامه به دومین حوزه در راستای حمایت از صنایع داخلی اشاره و بیان کرد: بارش‌های اخیر در کنار خساراتی که داشته سبب شکل گیری منابع جدید آبی شده که از این منابع می‌توان در بحث کشاورزی، دامپروری و پرورش آبزیان استفاده کرد.

این کارشناس حوزه اقتصادی بیان کرد: با بهبود منابع آبی می‌توانیم در افزایش تولید میوه و سبزیجات، افزایش دامپروری با هدف تولید بیشتر گوشت در سال‌های آینده و پرورش آبزیان استفاده کنیم.

حاج اسماعیلی افزود: پیشنهاد من این است که از منابع آبی ذخیره شده در کشور در قالب طرح‌های زودبازده برای اشتغال زایی و افزایش تولید استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری از راهکار‌های دیگر داشتن اقتصادی بدون نفت است به گونه‌ای که تلاش و تبلیغ برای جذب گردشگر خارجی و تشویق گردشگران داخلی برای سفر‌های داخلی می‌تواند تقویت صنعت گردشگری به دنبال داشته باشد.

این کارشناس حوزه اقتصادی بیان کرد: تقویت بخش خدمات یکی دیگر از راهکار‌های تقویت اقتصاد است که اگر این کار‌ها با پشتیبانی دولت صورت گیرد اقتصاد ما به سمت جلو حرکت می‌کند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقتصاد معدن خام فروشی صنایع پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است