Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تماس با سفیر سوئیس در تهران اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا به خاطر تعرض به حریم هوایی کشورمان را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی ورود غیرقانونی یک فروند پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران که با برخورد سریع نیروی ضدهوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون گردید، «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تماس فوری با سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا به خاطر تعرض به حریم هوایی کشورمان را به وی ابلاغ کرد و گفت: مدارک انکارناپذیری مبنی بر حضور این پهباد در فضای ایران وجود دارد و حتی قطعاتی از لاشه این پهباد در آبهای سرزمینی ایران به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عراقچی همچنین با اشاره به اینکه این اقدام نیروهای آمریکایی اولین بار نبوده و چند بار پیش از نیز اتفاق افتاده است خواهان احترام نیروهای آمریکایی به حریم هوایی و دریایی ایران و رعایت کامل مقررات بین المللی گردید.


معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید دوباره بر اینکه ایران خواهان جنگ و درگیری در منطقه خلیج فارس نیست، نسبت به هر گونه اقدام نسنجیده نیروهای آمریکایی در منطقه هشدار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آب و خاک خود قاطعانه عمل می کند و لحظه ای درنگ نخواهد کرد.


سفیر سوئیس هم گفت: مراتب را بلافاصله به دولت آمریکا منتقل خواهد کرد.


از سفیر سوئیس همچنین خواسته شد تا صبح فردا با حضور در وزارت امور خارجه در جریان جزئیات بیشتر این حادثه قرار گیرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل شیراز اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند مجلس خبرگزاری شبستان دهه کرامت خراسان جنوبی غنی سازی اوقات فراغت احضار سفیر سوئیس سید عباس عراقچی هواپیمای جاسوسی سفیر سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم

جمعی از دانشجویان پاکستانی ضمن اعتراض علیه سخنرانی سفیر آلمان در این کشور، خواستار توقف حمایت های برلین از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد