Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال حمیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ظرفیت تانکرهای حامل مواد سوختی بستگی به نوع آنها از ۲۴ هزار تا ۲۷ هزار لیتر است، اظهار داشت پارسال در این مدت هشت دستگاه تانکر حامل مواد سوختی واژگون شده بود.

وی افزود: آخرین واژگونی امسال در این استان مربوط به تانکری با ظرفیت ۲۷ هزار لیتر مازوت در دو روز پیش و در محور سنندج - مریوان حوالی روستای برقرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان اضافه کرد: اگر تانکر وابسته به شرکت نفت باشد مجهز به پمپ‌هایی است که می‌تواند میزان سوخت ریخته شده را به داخل تانکر دیگری پمپاژ کنند.

حمیدی یادآور شد: تانکرهایی که متعلق به شرکت نفت نباشد فاقد این تجهیزات بوده و به همین دلیل تنها راهکار ایجاد سد و مانع خاکی است تا سوخت ریخته شده جذب خاک شود و سپس این خاک به جایگاه دفن زباله انتقال داده می‌شود.

وی گفت: در واژگونی تانکر سوخت نزدیک روستای برقرو مریوان محتویات این تانکر که مازوت بود پس از طی ۲۰۰، ۳۰۰ متر وارد رودخانه منتهی به رودخانه سیروان شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان افزود: ۶۰ درصد تانکرهای واژگون شده در سال جاری مربوط به محور سنندج - مریوان بوده است.

حمیدی اظهار داشت: از آنجا که هنوز زیرساخت تردد ترانزیت در جاده‌های استان تعریف نشده ولی همچنان شاهد تردد تانکرهای ترانزیتی در محورهای استان هستیم.

وی یادآور شد: تصمیماتی مبنی بر ممانعت از تردد تانکرهای ترانزیتی حامل سوخت از کردستان اتخاذ شد و قرار بود که محل تردد از خاک عراق به مرز پرویز خان در استان کرمانشاه انتقال داده شود که هنوز اجرایی نشده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه براساس آئین نامه حمل و نقل مواد شیمیایی تردد تانکرهای سوخت در شب‌ها و روزهای تعطیل ممنوع است، گفت: همچنان به این آئین نامه عمل نمی‌شود و بیشترین واژگونی این تانکرها در شب و زمان تاریکی هوا و قبل از طلوع آفتاب بوده است.

۲۹ تانکر حامل مواد شیمیایی و مشتقات نفتی در طول سال گذشته در محورهای مواصلاتی کردستان واژگون شد و یکی از پیامدهای زیست محیطی این اتفاق ریختن محموله آنها و آلودگی آب و خاک است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست سنندج عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدکرم مرادی ظهر امروز افزایش قیمت کود شیمیایی را در سالجاری یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود علاوه بر نگرانی کشاورزان، توان خرید عوامل توزیع کود نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: ۷۵ درصد اراضی کشاورزی اسدآباد خرد و زیر یک هکتار است که این مهم باعث شده است کشاورزان سهمیه کمتری از کود شیمیایی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد اظهار داشت: توزیع کود بهاره از دیماه سال گذشته در عوامل توزیع شروع و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه کود شهرستان ۹۵۰۰ تن است که طبق متراژ زمین بین کشاورزان توزیع می‌شود.

کد خبر 6089180

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا