Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز جمعه ممنوعیت همه پروازهای هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی تحت کنترل ایران را ممنوع کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اسکای نیوز عربی، اداره هواپیمایی آمریکا اعلام کرد که همچنان نسبت به افزایش تنش و فعالیت نظامی در نزدیکی مسیرهای هوایی هواپیماهای مدنی نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره هواپیمایی آمریکا در ادامه نسبت به آنچه آمادگی ایران برای استفاده از موشک های دوربرد زمین به هوا در حریم هوایی بین المللی بدون هشدار قبلی خواند، ابراز نگرانی کرد و ادعا کرد: برنامه های ردیابی پروازها نشان می دهد که نزدیکترین هواپیمای تجاری به پهپادی که ایران سرنگون کرد، در عرض ۴۵ مایل دریایی این پهپاد در حال پرواز بوده است.

اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده آمریکا همچنین آنچه تهدیدهای مربوط به پرواز هواپیماهای مدنی در حریم هوایی ایران خوانده را نیز ارائه کرده و اعلام کرد که آن شرکت ها پروازهای خود را ممنوع نکرده اند.

یونایتد ایرلاینز پروازهای خود را متوقف کرد

شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» روز جمعه اعلام کرد که پروازهای خود از فرودگاه نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا به بمبئی مرکز تجاری هند را  پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران متوقف کرده است.

این شرکت در سایت اینترنتی خود نوشت: با توجه به حوادث کنونی در ایران، ایمنی و امنیت خدمات ما به هند که از طریق حریم هوایی ایران صورت می گیرد را بررسی کردیم و تصمیم گرفته ایم این خدمات را متوقف کنیم.

شرکت مذکور به زمان تعلیق پروازهای خود دراین زمینه اشاره ای نکرده است.

از سوی دیگر شرکت «او. اس گروپ» نیز مدعی شد که بررسی پرروازها نشان می دهد که هواپیماهای تجاری به پهپادی که سرنگون شد، بسیار نزدیک بودند.

این شرکت در گزارشش افزود: خطر سرنگونی یک هواپیمای مدنی در جنوب ایران یک خطر واقعی است..ما نسبت به دوری از منطقه تنگه هرمز توصیه می کنیم زیرا احتمال اشتباه برای شناسایی هویت هواپیماها وجود دارد.

روز پنج شنبه نیز دو شرکت آمریکایی «آمریکن ایرلاینز» و «دلتا ایرلاینز» اعلام کردند که هواپیماهایشان بر فراز ایران پرواز نمی کنند.

روز پنج شنبه یک پهپاد جاسوسی آمریکا پس از نقض حریم هوایی ایران، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد.

پس از سرنگونی این پهپاد، مقامات آمریکایی تلاش می کنند سرنگونی آن را در حریم هوایی بین المللی و بر فراز تنگه هرمز جلوه دهند این در حالی است که ایران مدارکی که ثبات می کند پهپاد مذکور حریم هوایی ایران را نقض کرده ارائه کرده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران بمبئی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی