Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:49:42 GMT

ایران به اس 400 نیاز خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۶۹۷۷

ایران به اس 400 نیاز خواهد داشت

معاون اول کمیته دفاعی دومای روسیه اعلام کرد که ایران با ارسال پاتریوت از سوی آمریکا، به اس ۴۰۰ نیاز خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، الکساندر شرین معاون اول کمیته دفاعی دومای روسیه امروز پنجشنبه اظهار کرد که با توجه به تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال ناوگان با سامانه "پاتریوت" به خاورمیانه، ایران به سامانه دفاع ضد هوایی "اس -۴۰۰" نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربکا ربارچی سخنگوی پنتاگون پیش‌تر به اسپوتنیک گفته بود، نیروهای اعزامی از سوی ایالات متحده به خاورمیانه شامل یک گردان ۱۰۰۰ نفری با سیستم‌های موشکی ضد هوایی پاتریوت، پهپاد و یک هواپیمای شناسایی مجهز است.

شرین گفت: به عقیده من سیستم "پاتریوت" در اولویت استفاده کشورهایی است که قصد دفاع از خود داشته و در تلاش برای بستن حریم هوایی خود هستند. فکر می‌کنم این اقدامات آمریکا چیزی جز به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های خود و ایجاد تنش نظامی نیست.

در این رابطه، این نماینده معتقد است که "ایران باید سریعاً به فکر خرید سامانه روسی "اس -۴۰۰" باشد." ایران کاملاً تحت پوشش دفاعی خواهد بود. تنها یک سیگنال از طرف ایران برای خرید این سامانه، از آنها دفاع خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا پیش‌تر اعلام کرد که واشنگتن در حال آماده شدن برای اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه در پاسخ به "تهدید" ایران که به عقیده واشنگتن مسئول حمله به نفتکش‌های دریای عمان است، می‌باشد.

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که ایالات متحده ۱۰۰۰ نیروی دیگر به خاورمیانه اعزام می‌کند. به گفته وی، این اقدامات با هدف مقابله و مناقشه با ایران نیست، بلکه منافع امنیتی ایالات متحده و متحدان را تأمین می‌کند.

پیش‌تر وزارت امور خارجه روسیه، برنامه‌های واشنگتن برای افزایش نیرو در خاورمیانه را اقدامات تحریک آمیز آمریکا دانست.

روز سه شنبه، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، مایک پمپئو گفت که رئیس‌جمهور آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست، بلکه واشنگتن باید از منافع خود در منطقه محافظت کند.

در ماه مه، پنتاگون از افزایش نیروهای نظامی خود در خاور میانه خبر داد. سپس تصمیم گرفت تا ۹۰۰ سرباز را به منطقه اعزام کند و همچنین استقرار پاتریوت به همراه ۶۰۰ نظامی که در منطقه وجود دارند را تمدید کند. افزایش نیروهای نظامی در ماه مه همچنین شامل اسکادران متشکل از هواپیماها و پهپادهای جاسوسی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا سامانه های اس 400 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان فراگیر شده است و جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است، گفت: امر وز جهان به حقانیت گفتمان و آرمان فلسطین تاکید دارد و قشر نخبه جهان برعلیه رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به پا خواسته است.

وی با اشاره به خیزش دانشگاهیان نقاط مختلف آمریکا، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ادعای حقوق بشر دارند و در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

خاتمی افزود: این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود و در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند، ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خاتمی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است در خدمات رسانی مؤثر بوده است.

کد خبر 6095706

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان