Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:58:09 GMT

بیابان زدایی یک هزار هکتار از کانوهای گرد و غبار اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۷۳۵۵

بیابان زدایی یک هزار هکتار از کانوهای گرد و غبار اصفهان

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر، با توجه به شرایط مشابه بروز پدیده گرد و خاک در دو آخر هفته متوالی در اصفهان اظهار داشت: پدیده گرد و خاک را می‌توان از عواقب خشکسالی‌های متوالی و تغییرات اقلیمی دانست.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان بادهای گرم از مناطق شمال و شرق به سمت اصفهان کشیده می‌شود و این امر موجب رسیدن گرد و خاک از کانون‌های فعال از جمله کویر سمنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در چنین شرایطی کانون‌های داخلی گرد و غبار استان اصفهان مانند بیابانهای اردستان، نائین، سجزی نیز فعال شده است، ابراز داشت: این پدیده موجب شد تا در هفته گذشته و هفته جاری شاهد شاخص کیفی بیش از ۳۰۰ و ایجاد شرایط خطرناک برای هوای اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه کارگروه مدیریت بحران در این دو هفته تشکیل شد تا توصیه‌های لازم به شهروندان و همچنین تدابیر لازم برای رفع مشکل اتخاذ شود، گفت: پس از اعلام نظر اعضای کمیسیون، با جمع آوری صحبت‌ها مصوبه کمیسیون نگاشته می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: بر این اساس مقرر شده است منابع طبیعی و محیط زیست استان اصفهان با استان‌های یزد، سمنان و قم هماهنگی‌های لازم را برای اجرای مشترک طرح‌های پیشگیری از گرد و غبار به انجام رسانند،.

۱۶ کانون گرد و غبار در سطح استان اصفهان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه ۱۶ کانون گرد و غبار در سطح استان اصفهان وجود دارد، گفت: جنگل کاری و مالچ پاشی برای ۳۰۰ برای هزار هکتار از این کانون‌ها در سال گذشته توسط اداره منابع طبیعی انجام شده بود که این روند برای یک هزار هکتار دیگر اقدامات مختلف بیابان زدایی انجام می‌شود.

شیشه فروش با بیان اینکه مطابق پیش بینی هواشناسی از میزان آلودگی هوا در عصر امروز کاسته می‌شود، گفت: در چنین شرایطی بیماران دارای شرایط خاص به ویژه بیماران قلبی، مبتلا به ناراحتی‌های تنفسی افراد سالمند و کودک بهتر است از منزل خارج شوند و مردم در صورت ضرورت برای خروج از منزل از ماسک استاندارد استفاده کنند.

کد خبر 4646777

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران گرد و خاک بیابان زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟

عواقب بارور شدن ابرها در استان بیابانی الحناکیه عربستان سعودی به سقوط ابرها در بیابان ختم شد./اطلاعات آنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران