Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:18:14 GMT

سیاست صندوق کارآفرینی امید در شناور بودن بودجه است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۷۸۸۴

سیاست صندوق کارآفرینی امید در شناور بودن بودجه است

به گزارش ایرنا یوسف پور واجد پنجشنبه شب در نشست شورای اداری این صندوق در شهرستان بم افزود: در بحث تسهیلات روستایی استان بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان ابلاغ شده که تاکنون ۶۰ درصد آن را جذب کرده ایم.

به گفته پورواجد نشست های شورای اداری صندوق کارافرینی امید هر ماه در یک شهرستان برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این نشست ها نیز آشنایی همکاران با نقاط ضعف، قوت و نحوه عملکرد یکدیگر در راستای بومی سازی اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صندوق امید در بحث اشتغال بمدت دوسال در حوزه روستایی ورود کرده است و شهرستان بم بدلیل پتانسیل خوبی که در حوزه کشاورزی، گلخانه، بسته بندی و صنایع تبدیلی خرما، گردشگری، بوم گردی و خدمات دارد پذیرای اجرای این طرح‌ها بوده است.

مدیرکل صندوق امید ادامه داد: به طور مثال شهرستان بم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد تاکنون ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب کرده است و اگر ما در ابتدا درصد برای بم درنظر می‌گرفتیم مطمئناً این مبلغ کمتر می‌شد اما بدلیل اینکه بودجه شناور بوده است توانسته‌اند مبلغ بیشتری را جذب کنند و برخی شهرستانها حتی بودجه اولیه را هم جذب نکردند.

پور واجد تصریح کرد: باتوجه به سیاست ما در شناور بودن بودجه و با توجه به توان منطقه تاکنون سه طرح مشارکتی از جمله طرح کوره آجرپزی به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، خدمات گردشگری (تالار) به مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و طرح سردخانه به مبلغ ۴۵۰ تومان توانسته تسهیلات جذب کنند.

وی بیان کرد: سقف طرح‌های روستایی چهار میلیاردتومان و به صورت تنفس دوره‌ای متفاوت و بازپرداخت هفت ساله است که این شرایط برای مناطق مرزی چهار درصد و غیرمرزی ۶ درصد است.

مدیر کل صندوق کارآفرین امید استان ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه با اداره ورزش و جوانان و کمیته امداد خاطر نشان کرد: طرح‌های ما در حوزه ورزش ۲۰ درصد و در حوزه جوانان به افراد زیر ۳۵ سال تسهیلات لازم پرداخت شده است

وی عنوان کرد: طی انعقاد تفاهم نامه با معین‌های شهرستان که در شهرستان بم مجموعه کرمان خودرو است در حوزه اشتغال به همان میزانی سپرده گزاری از سوی معین شهرستان انجام شده از سوی صندوق امید هم مبلغی اختصاص یافته و در طول مدت ۲ سال همکاری با این مجموعه خودروسازی افرادی در حوزه اشتغال معرفی شدند.

پور واجد افزود: طرحی که صندوق در پیش رو دارد ورود به صندوق‌های خرد محلی و زنان سرپرست خانوار است که ۱۵ صندوق خرد محلی در منطقه شرق استان در حال فعالیت هستند.

مدیر کل صندوق کارافرین امید در پایان درخصوص تسریع در امر پرداخت تسهیلات گفت: فرایند دریافت تسهیلات را قانون در اختیار ما گذاشته و از ابتدای تشکیل پرونده تا پرداخت تضمین حدود ۳ ماه زمان نیاز است و اگر یک روز دیرتر این چرخه طول بکشد طبق قانون این صندوق ۲ درصد ملزم به پرداخت جریمه می‌شود.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

۹۹۱۲/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بم ایرنا تسهیلات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت:متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای ۵۰ سال قدمت دارند و عملا استاندارد‌های لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر ۷۰درصد مدارس قوچان فرسوده هستند.
جواد واعظ افزود:در حال حاضر شهرستان قوچان در حدود ۳۶ هزار نفر دانش آموز دارد که ۲۶۴۸ معلم وظیفه آموزش و پرورش آنها را برعهده دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که سه حوزه آموزشی عمرانی و پرورشی و تربیتی جزو سه اولولیت اول هستند و شاید بیشتر مردم حوزه آموزشی را مد نظر داشته باشند که خوشبختانه این اداره درسال گذشته فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته که در بخش پژوهش سرا که در حدود ۴ سال روبه تعطیلی رفته بود به ۲۶ رشته معرفی شد که در دو رشته از آنها حائز رتبه کشوری شده‌ایم همچنین در دانشگاه فرهنگیان امسال ۳۲ نفراز شهرستان پذیرفته شده اند.

واعظ افزود:در حوزه تربیتی و پرورشی، سال گذشته به عنوان اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور بیش ۱۶۰۰ دانش آموز قوچانی برگزار شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت‌های مربوط به مشارکت سیاسی گفت: برای اولین بار در حوزه مشارکت سیاسی و با هدف افزایش مشارکت عملی دانش آموزان در بحث انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان ۵۰ حکم برای دانش آموزان به عنوان ناظر انتخابات صادر و از آنها در روند برگزاری انتخابات استقاده شد و نتیجه آن در مسابقه‌ای با قالب دل نوشته جمع آوری و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این استخر در سال‌های گذشته آغاز و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته هنوز در بحث انشعابات مخصوصا در حوزه آب نیازمند دو میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار هستیم، اما در تلاشیم برای سال جاری به بهره برداری برسد.

واعظ گفت: در بحث مجتمع رفاهی فرهنگیان نیز این مرکز در سال‌های گذشته بدهی‌هایی به ادارات شهرستان از جمله بحث مالیات داشته که تاکنون مجموعا حدود ۸۰۰ میلیون تومان شده است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد فعالیت مجدد آن باشیم.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده