Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق شعار، رونق تولیدات محصولات صنایع‌دستی است که می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی بسیار خوبی را برای افراد ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «عبدالمالک شنبه زاده»، ظهر امروز(۳۱ خرداد) در سخنرانی پیش از  خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام، به مناسبت هفته صنایع‌دستی، اظهار کرد: در پس ‌تولید صنایع‌دستی فلسفه و اندیشه اسلامی نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه تحقق شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» در گروی حمایت از صنایع‌دستی است، افزود: صنایع‌دستی، هنری کاملاً بومی و منطقه‌ای است و یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق شعار، رونق تولیدات محصولات صنایع‌دستی است که می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی بسیار خوبی را برای افراد ایجاد کند.

 

شنبه زاده، تصریح کرد: در راستای رونق تولید ملی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از تولیدکنندگان صنایع‌دستی حمایت کرده و تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار آنان قرار خواهد داد و امید است با تلاش همه همکاران، شاهد رونق‌بخش صنایع‌دستی استان باشیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، بابیان اینکه در حال حاضر حدود 8 هزار صنعتگر فعال در ۳۳ رشته صنایع‌دستی در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: این افراد به‌صورت فعالیت خانگی و کارگاهی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی فعالیت داشته و همچنین نزدیک به ۱۰۰ کارگاه تولیدی در ایلام و سایر شهرستان‌های این استان فعالیت دارند

 

وی، با اشاره به شهرت جهانی گلیم نقش برجسته ایلام، خاطرنشان کرد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام به شمار می‌رود که اصالت و بومی بودن آن در استان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این صنعت دستی استان است.

 

گفتنی است، همچنین به مناسبت هفته صنایع‌دستی برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در محل مصلی امام خمینی (ره) شهر ایلام دایر شد که مورد استقبال نمازگزاران ایلامی قرار گرفت.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز مجلس دهه کرامت بیرجند اوقات فراغت خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان بیرجند کانون های مساجد رونق تولید صنایع دستی ایلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن جعفری عصر سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع کارگران یک شرکت صنایع چوب ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: کارگران در راستای عمل به شعار سال پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه کارگران مهم ترین ارکان توسعه یک جامعه به شمار می روند، افزود: بدون شک، پیشرفت و استقلال اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های قشر کارگری است.

سرهنگ جعفری با اشاره به ۳۲ شهید کارگری شهرستان فومن اضافه کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است لذا می طلبد این از خودگذشتگی ها برای نسل جدید بازگو شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دنیا روز جهانی کارگر دارنداما تفاوتی بین نگاه اسلام و مادی گرانه وجود دارد چرا که آنها کارگر را به عنوان یک ابزار می بینند، گفت: در نگاه اسلام به ارزش ها و کرامت انسانی و عمل کارگر نگاه کرده و تاکید دارد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از کارگران باری دیگر بر جهش تولید با مشارکت مردم نه افزایش تولید تاکید کردند، ادامه داد: نقش کارگر در مجموعه رشد کشور غیر قابل انکار ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه، امنیت شغلی، بیمه و ایمنی حین کار باید مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد، تصریح کرد: سودمندترین گروه قشر کارگری است چرا که کارگران ستون هر کشوری به شمار می رود بر همین اساس دشمن می خواهد بین این قشر و مسوولان اختلاف به وجود بیاورد.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال تاکید کرد و ادامه داد: کار و تلاش در عرصه‌های نرم و سخت مهم است لذا مسوولانمان باید برایرفع موانع تولید تلاش بیشتری انجام دهند.

کد خبر 6093667

دیگر خبرها

  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • گام عملی برای جهش تولید