Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@05:26:29 GMT

انگلیس فروش سلاح به عربستان را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۵۴۲۰

انگلیس فروش سلاح به عربستان را تعلیق کرد

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دادگاه تجدیدنظر انگلیس در حکمی اعلام کرده بود، دولت با عدم ارزیابی خطرات استفاده از این سلاح‌ها علیه غیرنظامیان یمنی قوانین را نقض کرده است.

این دادگاه از کابینه انگلیس خواسته بود بدون تعلیق قراردادهای تسلیحاتی منعقد شده با ریاض، در تصمیم خود برای ادامه صادرات اسلحه به عربستان تجدیدنظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، ویلیام فاکس، وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در بیانیه فوری برای مجلس عوام این کشور تاکید کرد: انگلیس هیچ مجوز جدیدی برای حمایت تسلیحاتی از عربستان و همپیمانان آن در ائتلاف عربی در یمن که امکان استفاده از آن تسلیحات در این درگیری وجود داشته باشد، پیش از بازنگری در تدابیر لازم در این خصوص، هرگز صادر نخواهد کرد.

روزنامه تایمز نوشت: این تصمیم شامل صادرات بمب به عربستان بر اساس مجوزهایی پنج ساله نمی‌شود و این مجوزها در حال حاضر به حالت تعلیق در نمی‌آیند، اما درباره تمدید آنها تجدیدنظر خواهد شد.

تایمز در ادامه نوشت: هرگونه محدودیتی که بر صادرات اسلحه به عربستان إعمال شود، اثرات چشمگیری بر بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس خواهد داشت که سالانه قراردادهایی به ارزش ۲.۶ میلیارد پوند (حدود ۳.۲۹ میلیارد دلار) با عربستان به امضاء می‌رساند.

این روزنامه گزارش داد، سهام این شرکت در پی حکم دستگاه قضایی انگلیس به میزان ۱.۶ درصد کاهش یافت. همچنین از ۶.۴ هزار کارمند که در این شرکت بر روی قراردادهای منعقد شده با ریاض کار می‌کنند، ۷۰ درصد آنها شهروند عربستان هستند.

310311

کد خبر 1272442

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین

میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا، در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند.

در جریان این سفر، ماسک آخرین فناوری خودروهای بدون راننده تسلا را به دومین بازار بزرگ خود در مواجهه با رقابت شدید با شرکت‌های چینی معرفی کرد.

این دومین سفر وی به چین در کمتر از یک سال است و شامل دیدار روز یکشنبه با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین می‌شود که شرکت تسلا را تحسین کرد و از آن به عنوان "الگوی موفق" برای همکاری آمریکا و چین نام برد.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

بر اساس گزارش رویترز، رئیس تسلا در جریان این سفر تلاش کرد تا تأیید مقامات پکن برای عرضه نرم افزار رانندگی کاملاً خودکار و بدون راننده موسوم به "اف‌اس‌دی" FSD در چین و انتقال داده‌های آن به خارج از این کشور را دریافت کند.

تقریباً همه خودروهای تسلا دارای یک سیستم کمک راننده به نام اتوپایلوت Autopilot هستند، در حالی که اف‌اس‌دی با قیمت بالاتر ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، خدمات اتوپایلوت پیش از این نیز در دسترس عموم مردم چین بوده است اما نرم افزار کامل اف‌اس‌دی که باید با قوانین امنیت داده این کشور مطابقت پیدا کند، در دسترس عموم نیست.

به نظر می رسد ماسک در این سفر دو روزه که روز دوشنبه به پایان رسید، در اهداف خود پیشرفت کرده است.

روز یکشنبه، انجمن خودروسازان چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروهای مدل 3 و Y تسلا با الزامات امنیت داده‌های چین مطابقت پیدا کرده‌اند.

ورود خودروهای این شرکت به برخی مناطق حساس چین قبلاً به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها و جاسوسی ممنوع شده بود. از سال 2021، این شرکت ملزم شده است که داده های کاربران محلی را در یک مرکز داده در داخل این کشور ذخیره کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات