Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@03:33:33 GMT

یرادری وحدت شیعه واهل تسن

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۴۱۸۱

به گزارش خبرگزاری  بسیج ازدالاهو, ماموستا توفیق امام جمعه اهل سنت ریجاب با حجت الاسلام محمدی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه دالاهو دیداروسخنانی پیرامون وحدت بیان کردند.

حجت اسلام محمدی بااشاره به آیاتی ازکلام الله مجید گفت:خداوندمتعال درسوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۳می فرمایدواعتصموابحبل الله جمیعا ولاتفرقوا یکی‌ از آموزه‌های‌ مهم‌ قرآن‌ کریم‌ وحدت است

وی تصریح کردهر چند واژه «وحدت» در قرآن به کار نرفته، اما با مضمون و محتواى دیگر آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیه 103 آل عمران آمده است: "نعمت خدا بر خویشتن را بیاد آرید، آن گاه که دشمنان یکدیگر بودید، پس میان دل هاى شما الفت و مهربانى انداخت تا به لطف او برادران هم شدید." 

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درناحیه دالاهو ادامه داد :در حقیقت روش و منش الهى این است که از یک طرف مردم را به سعادت و علم و عمل دعوت مى کند و از طرف دیگر، از جهل، تفرقه و دشمنى بر حذر مى دارد. دشمنى در بین مردم عرب به خاطر تعصبات قومى، ریشه اى دیرینه داشته است، اما اسلام با بر شمردن هدف خلقت انسان و رسیدن به لقاء الله و وسیله و ابزار دانستن زندگى دنیوى آنها را به برادرى و برابرى دعوت کرد.


وی افزود:قرآن علاوه بر تأکید بر وحدت مسلمانان، در آیه 64 آل عمران به آنان توصیه مى نماید که با پیروان ادیان دیگر نیز بر اساس کلمه توحید، متحد باشند: " بگو: ای اهل کتاب، بیایید از آن کلمه حق که میان ما و شما یکسان است پیروی کنیم که به جز خدای یکتا را نپرستیم ، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم."

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد:به همین دلیل اختلافات جزیی نباید مانعی برای وحدت و همدلی بین مسلمانان باشد. مسلمانان فرهنگ مشترکی داشته و از یک نوع‏ جهان بینی برخوردار هستنند. همه آنان خدای یگانه را می‏ پرستند و به‏ نبوت رسول اکرم (ص) ایمان دارند.

وی درپایان گفت:کتاب همه قرآن و قبله آنان کعبه‏ است، مسلمانان با هم و مانند هم حج می‏ گزارند و مانند هم نماز می‏ خوانند و مانند هم‏ روزه می‏ گیرند و مانند هم تشکیل خانواده می‏ دهند و داد و ستد می‏ نمایند و کودکان خود را تربیت می‏ کنند و اموات خود را دفن می‏ نمایند . و جز در اموری جزئی ، با هم اختلاف چندانی ندارند .

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی در این باره گفتند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از ایام عید پسح یهودیان و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس اسرائیل در قدس اشغالی از سمت باب المغاریه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری الغد در این باره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی گروه‌های خبری که در حال پوشش یورش شهرک‌نشبینان بودند را از باب السلسلة دور کرده و ضمن متوقف کردن اهالی قدس، کارت‌های شناسایی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

حرم ابراهیمی
در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بسته و از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز به بهانه اعیاد یهودی آن را به شهرک‌نشینان اختصاص دادند.

معتز ابو سنینة، مدیر حرم ابراهیمی ضمن انتقاد از بسته شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، این اقدام را تعرض آشکار به حرمت حرم و نقض تحریک‌آمیز حق مسلمانان در رسیدن به مکان‌های عبادی خاص خود توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست، اقدمات امنیتی را شدت بخشیده و همه ورودی‌های الکترونیک منتهی به حرم را به منظور تأمین امنیت مراسم شهرک‌نشینان در عید پسح یهودی در حرم ابراهیمی و اطراف آن بستند.

گفتنی است که حرم ابراهیمی هر سال 10 روز کامل به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است