Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اعلام کرد: تاکنون ده‌ها بار درخواست راه اندازی سامانه رصد کالا با محوریت بررسی کالا از مبدا تا مقصد (مصرف کننده) را از تریبون مجلس و رسانه ملی فریاد کرده ایم که اسناد آن هست، اما متاسفانه هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از وضعیت نظارت و بازرسی در کشور، در خصوص ورود مجلس به بحث نظارتی بین دولت و اصناف تصریح کرد: اتاق اصناف بار‌ها درباره آفت‌های قاچاق در کشور هشدار داده و مجلس هم­ پیگیری‌های خوبی کرده؛ اما متاسفانه این معضلات همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اصناف در حوزه توزیع شکر گام‌های موثری برداشته است

حسن پور افزود: ما محدودیت قانونی درکشور نداریم مشکل در بعد نظارت است، پس باید نظارت به یک فرهنگ بی، چون و چرا تبدیل شود. ­

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در خصوص نقش آفرینی اصناف در اقتصاد ایران گفت: نزدیک به ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی با فعالیت اصناف صورت می‌گیرد، اما دولت هیچ گونه برنامه مشخصی برای حمایت از اصناف در دستورکار ندارد.

وی ادامه داد: در مسائل بیمه‌ای و بانکی هنوز اصناف معضلاتی را با این نهاد‌ها دارند، این درحالیست که اصناف بالاترین سطح اشتغالزایی را در کشور دارند و باید با حمایت‌های همه جانبه در ارائه تسهیلات کم بهره و مسائل بیمه‌ای موجبات پیشرفت این مجموعه را فراهم کرد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف دچار مشکلات بسیاری هستند تاکید کرد: دولت باید در تمامی تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی ها، اصناف را بیش از بیش مورد توجه قرار دهد.

ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه یک سوم بودجه ناشی از کشف جرایم باید برای بازرسی در اختیار اصناف قرار داده شود، گفت: متاسفانه این بودجه به خزانه دولت واریز شده، اما هنوز­ به آن‌ها تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به گلایه‌های برخی اصناف از بی عدالتی مالیاتی، تصریح کرد: اصناف خواسته‌های بر حقی دارند و معتقدیم در هرکجا که برای جامعه اصناف تصمیم می‌گیرند اصناف باید حضور داشته باشند.

نایب رئیس اتاق اصناف تاکید کرد: اصناف بخش خصوصی هستند و باید با دولت برای پیشبرد هر چه‌بهتر کار‌ها تعامل داشته باشد.

درستی ادامه داد: زمانی کشور دچار جنگ نظامی بود، اما امروزه با جنگ اقتصادی مواجه هستیم. اصناف افسران مقدم جنگ اقتصادی هستند. پس می‌طلبد که دولت­ در کمک به اصناف اهتمام داشته باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف افزود: دشمنی آمریکا با دولت و ملت ایران واضح است، اما نباید تمام مشکلات اقتصادی کشور را به عوامل بیرونی ربط داد.

درستی گفت: اگر بخش خصوصی واقعاً خصوصی باشد، می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند. ­

وی ادامه داد: داشتن تعامل خوب است، اما این تعامل نباید مختص فرد باشد تعامل باید با ساختار و تشکیلات پیش برود. مسئولان اتاق اصناف در مجموع تعاملی خوبی با دولت داشتند، اما متاسفانه نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند.

نادر جنتی معاون سازمان امور مالیاتی در ارتباط تلفنی با برنامه، به تعریفی از اظهار نامه مالیاتی پرداخت و گفت: بر اساس دستورالعمل صادر شده اجبار و الزامی در بیان اظهار نامه مالیاتی وجود ندارد.

نادر جنتی افزود: برخی صاحبان مشاغل گروه سوم که درآمد یکسال آن‌ها کم است، نیازی به اظهار نامه مالیاتی ندارند.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به آمار درآمد مشاغل گروه سوم تصریح کرد: آمار‌های دقیق بیانگر این است که بیش از ۸۰ درصد این نوع مشاغل کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: ۵۴۷ هزار نفر شاغلان مشمول تبصره از پرداخت مالیات معاف هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصناف تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود