Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از عملکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه رضایت دارید؟ گفت: حدود یک سال است که در وزارت امور خارجه معاونتی به نام اقتصادی تشکیل شده و به نظر بنده عملکرد موفقی داشته اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه طولانی در پیش است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: باید توجه کرد در شرایطی معاونت اقتصادی وزارت خارجه تشکیل شده که کشور با تحریم روبه‌رو شده اما علی‌رغم تحریم‌ها، کارهای خوبی در این معاونت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت خارجه در سفرها، هماهنگی‌های مربوطه را انجام می‌دهد و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.

ظریف در ادامه گفت وگو تصریح کرد: باید توجه شود که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وظیفه تسهیل‌گری و هماهنگی بخش‌های اقتصادی را دارد و ساز و کار مشخصی در بخش‌های اقتصادی دارد.

وزیر امور خارجه در خصوص انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف گفت: در زمینه پیمان‌های پولی با ترکیه، روسیه، چین، آذربایجان، هند و کشورهای مختلف از چند سال قبل مذاکراتی انجام شده و با برخی از کشورها توافقاتی در این رابطه صورت گرفته و در حال انجام است اما در هر صورت کار اصلی را باید بانک مرکزی انجام دهد و وزارت امور خارجه وظیفه تسهیل امور اقتصادی را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه ترکیه روسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد