Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- برايان هوک با اشاره به سفرش منطقه، گفت: رئيس جمهور آمريکا قصد دارد اطمينان پيدا کند که سياست خارجي ما با امارات و عربستان هماهنگ است.
به گزارش آريا و به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي، برايان هوک، نماينده ويژه وزارت خارجه آمريکا در امور ايران درباره اظهارات ترامپ مبني بر اينکه حمله نظامي به ايران همچنان در دستور کار آمريکا قرار دارد گفت: ما امروز تحريم هاي جديدي عليه ايران وضع کرديم و ما سياست تحريم عليه ايران را ادامه مي دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده ويژه وزارت خارجه آمريکا در امور ايران با چشم پوشي از بدعهدي هاي آمريکا بخصوص خروج از توافق بين المللي برجام، مدعي شد: ما از ايران مي خواهيم که با ما وارد مذاکره شود تا به توافق جديدي براي جايگزيني توافق قبلي که حدود يک سال پيش آمريکا از آن خارج شد, دست يابيم.
برايان هوک در ادامه اذعان کرد: يک سال پيش هنگامي که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا از توافق هسته اي خارج شد, ما تحريم هاي جديدي عليه ايران وضع کرديم, تحريم هاي شديدي که در نوع خود در تاريخ کم نظير است. تحريم هاي نفتي وضع شده عليه ايران موجب شد که اين کشور 50 ميليارد دلار از در آمدهاي نفتي خود را از دست دهد.
نماينده ويژه وزارت خارجه آمريکا در امور ايران با ناديده گرفتن نقش ايران در مبارزه با گروه هاي تکفيري وهابي داعش، جبهه النصره و همچنين تجاوزگري هاي رژيم صهيونيستي و رژيم سعودي، مدعي شد: ايران با استفاده از شبه نظاميان وابسته به خود (بسيج مردمي) در عراق و سوريه و با استفاده از حزب الله، حماس و حوثي ها (انصار الله) در يمن تلاش مي کند هلال شيعي ايجاد کند!
هوک تاکيد کرد: رئيس جمهور آمريکا قصد دارد اطمينان پيدا کند که سياست خارجي ما با امارات و عربستان هماهنگ است.
نماينده ويژه وزارت خارجه آمريکا در امور ايران خاطرنشان کرد: من روز گذشته در عربستان سعودي بودم و ديدار خوبي با مقامات سعودي براي تبادل داده هاي اطلاعاتي داشتيم و اينکه در خصوص راهکارهاي تامين امنيت(!) دريانوردي به خصوص بعد از حوادث فجيره در ماه مه و حوادث ماه ژوئن گفتگو کرديم و همه آنچه ما در خصوص حوادث منطقه خليج فارس شنيدم, به سياست خارجي آمريکا کمک مي کند و بر تصميم گيري هاي رئيس جمهور آمريکا تاثيرگذار خواهد بود.
برايان هوک درباره اينکه آيا کشوري نقش ميانجيگر را ميان ايران و آمريکا ايفا خواهد کرد، گفت: تاکنون هيچ گفتگوي ديپلماتيک بين ايران و آمريکا صورت نگرفته است. ايران با تمامي کشورهايي که قصد داشتند نقش ميانجيگر ميان ايران و آمريکا ايفا کنند، مخالفت کرد.
نماينده ويژه وزارت خارجه آمريکا در امور ايران درباره ادعاي صرف نظر کردن ترامپ از حمله به ايران تاکيد کرد: تصميم ترامپ به حمله نکردن به ايران در راستاي رعايت حقوق بشر بوده است!
هوک گفت: من ديروز در عربستان سعودي بودم و اکنون در امارات و بعد از آن به کويت، بحرين و عمان سفر خواهم کرد و پس از آن به پاريس خواهم رفت و با دولت هاي آلمان، انگليس و فرانسه گفتگو خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سياست خارجي امارات عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه