Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: ادامه داد: امروز آمریکا دست به تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران زده و حتی در مواد دارویی و غذایی هم اعمال تحریم می‌کند. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه در دیدار «گابریلا کوئواس بارون» رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) اظهار داشت: اتحادیه بین‌المجالس جهانی همواره در هدایت و نزدیکی پارلمان‌ها و افکار عمومی برای هماهنگی در مسائل مهم سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی مثبتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور روحانی به وزیر کشور برای حذف مهر از گذرنامه اتباع خارجیروحانی لایحه شفافیت را به مجلس ارسال کردتأکید روحانی بر اصلاح ساختار بودجه بدون تأثیر منفی بر زندگی روزمره مردمروحانی: اقدامات اخیر حداقل واکنش ایران به نقض برجام بود/ هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را سرزنش کند

وی تاکید کرد: رویکرد ثابت جمهوری اسلامی ایران کاهش تنش، عدم هرگونه درگیری بین نیروی نظامی کشورها و توسعه صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: تروریسم، یکجانبه‌گرایی و مشکلات زیست‌محیطی از مسائل و معضلات دنیای امروز است که برای رفع آنها نیاز بیشتری به توسعه همکاری‌های پارلمانی و بین‌المللی داریم.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره همکاری خوب و نزدیکی با اتحادیه بین‌المجالس جهانی داشته است، افزود: بررسی موضوعات مهم بین‌المللی و اعلام نظر اعضای پارلمان‌های کشورهای مختلف در اجلاس‌های گوناگون این اتحادیه و دستیابی به یک جمع‌بندی مشترک، بسیار حائز اهمیت بوده و این اجلاس‌ها در موضوعات مهم بین‌المللی همواره با نشاط، پرتحرک و فعال بوده است.

وی یکجانبه‌گرایی را معضل بزرگ در جهان امروز عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و جهانی به خاطر دیکتاتوری و قلدرمآبی برخی کشورها به ویژه آمریکا بوده که ریشه آن زیرپا گذاشتن مقررات بین‌المللی و حرکت در مسیر یکجانبه‌گرایی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در یکسال اخیر با خروج آمریکا از برجام به عنوان توافقی چندجانبه و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مواجه بودیم، گفت: شاید کمتر سابقه داشته که اگر کشوری به قطعنامه شورای امنیت عمل کند، تنبیه شود؛ اما امروز کشورهایی که به قطعنامه 2231 عمل می‌کنند، از سوی آمریکا مورد فشار و تحریم قرار می‌گیرند.

روحانی ادامه داد: امروز آمریکا دست به تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران زده و حتی در مواد دارویی و غذایی هم اعمال تحریم می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور نظامی مداخله‌جویانه آمریکا ریشه مشکلات منطقه بوده و اخیراً نیز مشکل‌آفرینی جدیدی کرده است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته گاهی سکوهای نفتی و کشتی‌های باربری و حتی هواپیمای مسافربری ایران مورد حمله ناو آمریکایی قرار گرفته و اخیراً نیز آنها با پهپاد خود به حریم هوایی ایران تجاوز کرده‌اند و بخاطر عدم توجه به اخطارهای چندباره، نیروهای دفاعی ایران آن را سرنگون کردند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه این تجاوز آمریکا آغاز تنشی جدید از سوی آنها در منطقه است، افزود: این منطقه بسیار حساس و امنیت آبراه خلیج فارس و دریای عمان برای بسیاری از کشورها حائز اهمیت است، از اینرو از همه نهادهای بین‌المللی انتظار داریم، تا عکس‌العمل مناسبی به این اقدام تجاوزکارانه آمریکا نشان دهند.

روحانی با بیان اینکه در طول 17 سال گذشته مداخلات آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و اخیراً در یمن، مشکلات و معضلات فراوانی را به دنبال داشته است، گفت: معتقدیم امنیت همه مناطق جهان و خلیج فارس باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود.

وی افزود: از اتحادیه بین المجالس جهانی در اجلاس‌های خود قاعدتاً به دنبال توسعه صلح و ثبات در منطقه و جهان است و ما برای آن ارزش بسیاری قائل هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه مناسبات و همکاری‌های دوستانه با کشورهای آمریکای لاتین است، افزود: مکزیک کشوری حائز اهمیت در منطقه آمریکای لاتین است که مطمئناً گسترش روابط و تعاملات دو کشور به نفع دو ملت خواهد بود.

** امیدواریم اروپا هر چه سریع‌تر مسئولیت خودش را در مورد برجام انجام دهد

«گابریلا کوئواس بارون» رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و قدرتمندی در راستای گفتگو و حل مسالمت‌آمیز مناقشه‌ها و ترویج چند جانبه‌گرایی در جهان ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه برجام ثابت کرد چندجانبه‌گرایی و تعامل برای برقراری صلح در منطقه و جهان، حائز اهمیت است، افزود: این توافق محتوای بسیار قدرتمندی دارد و امروز همه دنیا می‌دانند که گفتگو و تعامل برای دستیابی به ثبات و صلح بسیار مهم است.

رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی ایران را کشوری قدرتمند در منطقه دانست و گفت: امروز دنیا باید از تجربه موفق ایران در تعامل درس گرفته و به گفتگو و توافقات بین‌المللی احترام بگذارد.

وی با تجلیل از تلاش‌های نمایندگان ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی برای ترویج گفتگو، تعامل و چند چانبه‌گرایی، خاطر نشان کرد: اتحادیه بین المجالس جهانی با نگاه ایران به مسائل بین‌المللی اشتراک نظر داشته و معتقدیم، یکجانبه‌گرایی هیچ راه‌حلی برای حل مشکلات جهانی ارائه نمی‌دهد.

کوئواس بارون با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی، مشکل مهاجرت و پناهندگان و مشکلات اقتصادی و بسیاری از مشکلات دیگر تنها توسط یک کشور نمی‌تواند حل شود، افزود: نیاز به بهبود و تغییر ساختار نهادهای بین‌المللی و توسعه چند جانبه‌گرایی در جهان داریم.

رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی برجام را نمونه‌ای بسیار خوب از چندجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل دانست و گفت: امیدواریم اروپا هر چه سریع‌تر مسئولیت خودش را در مورد برجام انجام دهد، چرا که معتقدیم مردم نباید هزینه اشتباه دیگران را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم حسن روحانی دولت دوازدهم حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد

همشهری آنلاین- فرناز محمدزاده: دولت سیزدهم و مدیریت ششم شهر تهران از همان روزهای آغاز، اصل کار خود را برخلاف ادوار قبل بر همکاری و همراهی همه‌جانبه قرار داده‌اند و این همکاری‌ها تا جایی پیش رفت که توانست نتایج خوبی برای شهروندان تهرانی به همراه داشته باشد. از سوی دیگر حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت، منجر به اقدامات خوبی ازجمله به نتیجه‌رساندن قرارداد واگن‌های چینی، کمک در پرداخت ارز ناوگان برقی تهران، نوسازی بافت فرسوده و... شد. این درحالی است که در دوره‌های گذشته دولت نقش خود را برای رفع برخی از مشکلات پایتخت ایفا نمی‌کرد و اما در دوره فعلی مدیریت شهر، نقش دولت سیزدهم بیش از هر زمان دیگری پررنگ شده است.

حال شاهد هستیم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به ایستگاه تهران رسیده و جنوب پایتخت، روز پنجشنبه میزبان سیدابراهیم رئیسی بود. او در نخستین برنامه از سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران، پیگیر مشکلات مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ شد. رئیس‌جمهور با حضور در آستان امامزاده حسن(ع) در میان شهروندان جنوب پایتخت قرار گرفت و قول رفع موضوعاتی چون نوسازی بافت فرسوده و رفع کمبود سرانه درمانی را داد. در ادامه نیز جلسه رئیس‌جمهور و شهردار تهران، به همراه سایر مدیران دولتی و شهری در مسجد ابوذر برگزار و پس از شنیدن گزارش مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی برای تسریع در رفع این مشکلات صادر شد که این اقدام نشان از همکاری دوجانبه و مثبت مدیریت شهری و دولت دارد.

برنامه‌ریزی برای نوسازی بافت فرسوده

ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در آستان امامزاده حسن(ع) از افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه ۱۷ خبر داد و گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی لیست شده و بحث افتتاح و بهره‌برداری آنها را زمانبندی کردیم. رئیس‌جمهور پیرامون بافت فرسوده، تصریح کرد: بافت فرسوده از مسائل مهمی است که برای همکاری مردم در امر نوسازی باید بسته‌های تشویقی قرار داد. در جلسه‌ای با همکاری شهرداری تهران این مسئله را بررسی کردیم و نسبت به حل آن برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

او در جمع مردم جنوب تهران به موضوع تنش‌ آبی اشاره کرد و افزود: رفع تنش آبی ۱۰هزار روستا از ضرورت‌هایی است که آغاز شده و نیمی از مقدار هدف‌گذاری شده، انجام شده است. در تهران نیز خاموشی‌های زیادی داشتیم که در مجموع ۲۲هزار مگاوات کسری و ناترازی برق را شامل شد. اما درحال‌حاضر، با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده و مابقی نیز به سرعت در حال پیگیری است.

نوسازی بافت فرسوده در حریم راه‌آهن

همزمان با این جلسه، وزیر راه‌وشهرسازی از خط راه‌آهن در منطقه ۱۷شهری تهران بازدید کرد. مهرداد بذرپاش، با بیان اینکه خط راه‌آهن این منطقه در سال‌های گذشته به‌دلیل تامین آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، گفت: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تأکید قرار گرفت. ازجمله این موضوعات، تامین ایمنی، تهویه مناسب، روشنایی کافی و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران از تونل هنگام وقوع بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد. او در ادامه با اشاره به اینکه در توافق شرکت راه‌آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود، افزود: در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی‌، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده‌رو شد که هم‌اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده‌روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه اکنون اختلاف‌نظرهایی درخصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد: درخصوص حریم‌های مسیر راه‌آهن باید تصمیم‌گیری شود. در حریم ۱۷‌متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری‌هایی انجام شود. وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: هم‌اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷متر در محدوده ۳۰متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم‌اکنون منتظر تأیید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد. او با بیان اینکه درصورت تصویب هیأت وزیران، محدوده ۳۰متری از حریم ۱۷متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی پیدا می‌کنند، گفت: این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه‌آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت‌وساز خواهند یافت.
۱۳هزار پلاک در منطقه‌۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد.

پیگیری آخرین وضعیت فاز دوم بزرگراه بروجردی توسط وزیر کشور

همزمان وزیر کشور نیز با حضور در منطقه ۱۸ از پروژه‌های مهم این منطقه بازدید کرد. احمد وحیدی در جریان جزئیات آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضان و عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی قرار گرفت، همچنین از ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها در منطقه ۱۸ دیدن کرد. پروژه‌های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت‌هاست و در همین راستا باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س)، بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه‌آهن تهران-تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه‌های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتقال بازار شادآباد از منطقه ۱۸با تأکید وزیر کشور

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ به خبرنگار همشهری در جریان بازدید رئیس جمهور و وزرا از منطقه، اظهار کرد: طی بازدیدی که رئیس‌جمهور از مناطق جنوب غرب تهران داشت، از بیمارستان یافت‌آباد دیدن شد که در راستای توسعه بیمارستان نیز مصوبات خوبی انجام گرفت که تأثیر خوبی در روند افزایش سرانه بهداشتی منطقه خواهد داشت چراکه در منطقه ۱۸ دچار عقب‌ماندگی جدی هستیم. همچنین با وزیر کشور بازدیدی از فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی داشتیم که برای رفع معارضان تاسیساتی دستوراتی دادند که می‌تواند ساخت این پروژه را تسریع کند. همچنین از بازار آهن شادآباد بازدید شد. این بازار مشکلات زیست‌محیطی، امنیتی و اجتماعی زیادی را برای منطقه ۱۸داشته و یک لکه‌ای است که دور تا دور آن را بافت مسکونی گرفته و مشکلات زیادی ایجاد کرده است. در همین راستا وزیر کشور به استاندار دستور داده تا برای جابه‌جایی بازار آهن کمک کنند و طرحی را برای انتقال بازار آهن ارائه دهند. همچنین برای ساماندهی بازار آهن دستور داده شد تا با مشارکت استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران این اقدام انجام و وضع فعلی ساماندهی شود. پروژه بعدی که با وزیر کشور دیدن شد باغ‌راه حضرت زهرا(س) بود که درخصوص توسعه روند کار دستوراتی دادند تا این باغ‌راه ۹کیلومتری که ۶کیلومتر آن در منطقه ۱۸ است، به‌زودی افتتاح شود.

خسروی بیان کرد: درخصوص حریم نیز صحبت‌هایی با وزیر کشور و استاندار شد هرچند که طی تصمیمات اخیری که استاندار تهران در راستای صیانت از حریم تهران داشتند، بخشی از مشکلات ما حل و در واقع صیانت از حریم به تهران واگذار شده، اما برای حل وضعیت فعلی حریم تهران با سایر شهرستان‌ها، از طریق وزارت راه و شهرسازی اقداماتی انجام خواهد شد. همچنین موضوع حریم راه‌آهن تهران و تبریز نیز در مسجد ابوذر بحث شد که وزیر راه هم گفتند که این مشکل به‌زودی حل خواهد شد.

افزایش سرانه‌های درمانی منطقه ۱۷ به دستور رئیسی

همچنین رضا سیفی، شهردار منطقه ۱۷ به خبرنگار همشهری تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب و جدید دولت در کنار سفرهای استانی، برنامه‎ریزی برای حضور رئیس‌جمهور در مناطق ۲۲گانه شهر تهران است که الگوی جدید برای خدمت بهتر به مردم را ارائه دادند. اهمیت شهر تهران به‌عنوان پایتخت مشخص است، برهمین اساس نخستین حضور رئیس‌جمهور، در مناطق جنوبی تهران بود و متناسب با مسائل و موضوعاتی که مناطق ۱۷ و ۱۸درگیر هستند موضوعاتی مطرح شد.

او افزود: منطقه ۱۷همواره دارای مسائل مختلفی بوده که حل برخی از آن نیاز به همراهی فراتر از شهرداری تهران دارد و نیاز بود رئیس‌جمهور و وزرا در منطقه حضور داشته باشند تا این مشکلات و مسائلی که سال‌هاست مردم این منطقه با آن درگیرند، حل شود. یکی از موضوعات مهمی که در جلسه مطرح شد بحث خط آهن تهران- اهواز بود که حدود ۷کیلومتر از مسیر خط راه‌آهن از بافت مسکونی عبور می‌کند و مزاحمت‌هایی را برای شهروندان داشته که شهرداری بارها این موضوع را پیگیری کرده بود اما به سرانجامی نمی‌رسید. در این بازدید رئیس‌جمهور به وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کرد که این موضوع در اسرع وقت حل شود، در همین راستا مقرر شد شهردار تهران با وزیر راه و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نسبت به رفع این موضوع اقدام کند. موضوع دیگر مربوط به کمبود سرانه‌های درمانی و بهداشتی در منطقه است و در بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان ضیاییان چند موضوع، توسعه فضای بیمارستان و تجهیز آن که درخواست کارکنان بود، مطرح شد. مقرر شد تا وزارت بهداشت با کمک شهرداری تهران منازل اطراف بیمارستان را تملک کند و برای توسعه بیمارستان اقدام شود.

سیفی بیان کرد: همچنین بودجه‌ای حدود ۴۰۰میلیارد تومان برای افزایش سرانه‌های درمانی منطقه ۱۷ و ۱۸ درنظر گرفته شد. شهردار تهران نیز پیشنهاد داد کارگروهی از وزیران بهداشت، دفاع و کشور به همراه شهرداری تهران تشکیل شود و درباره کارخانه وزارت دفاع که سال‌هاست در منطقه ۱۷ بی‌استفاده مانده به‌منظور تاسیس بیمارستان جدید تصمیم‌گیری شود. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه ۱۷ را درگیر کرده وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را صادر کرد. تمامی تصمیم‌هایی که در جلسه مسجد ابوذر با حضور رئیس‌جمهور گرفته شد به هیأت وزیران برای پیگیری سریع‌تر داده شد و رئیس‌جمهور تأکید داشتند که تمامی مشکلات مردم در زمان کوتاه حل شود.

کد خبر 847361 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شهردارى تهران منطقه ۱۷ منطقه ۱۸

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد