Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@01:15:16 GMT

فراخوان اجباری ۶۰ هزار خودروی مرسدس بنز

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۴۰۸۲

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان شرکت داییملر کرایسلر، تولید کننده خودروهای مرسدس بنز، را مجبور کرد تا به دلیل نصب غیرقانونی یک وسیله ۶۰ هزار خودروی تولیدی این شرکت را به نمایندگی ها فرا بخواند.

بنا به گزارش روزنامه بیلد ام تاگ، مرسدس‌ بنز متهم به استفاده غیرقانونی از یک وسیله در موتورهای دیزل مدل جی ال کا ۲۲۰ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه با هدف کاهش آلایندگی خودروها جی ال کا ۲۲۰ در زمان تست خودروها نصب شده است.

این وسیله در زمان تست به صورت مصنوعی دمای چرخه خنک کنندگی خودرو را پایین نگه داشته و از گرم شدن موتور خودرو جلوگیری می کند و به همین دلیل میزان آلایندگی خروجی از اگزوز آن ها را پایین تر از حد واقعی نگهداشته و در زمان و تست آلایندگی منطبق با استانداردهای ارائه می دهد.

مرسدس بنز اعلام کرده است که این ۶۰ هزار خودرو را به نمایندگی ها فرا خواهد خواند اما تمام اتهامات را رد کرده است.

سازمانهای فدرال آلمان قصد دارند تا با انجام بازرسی‌های بیشتر نسبت به عدم نصب هرگونه نرم افزار یا وسیله اضافی برای کنترل آلایندگی خودرو در زمان تست آلایندگی اطمینان حاصل کنند.

اوایل ماه ژوئن شرکت خودروسازی بی ام و نیز ۵۶۰ هزار خودروی خود در سراسر جهان را به نمایندگی ها فراخواند. تعداد ۲۷۴ هزار دستگاه از این تعداد مربوط به خودروهای تولیدی در داخل آلمان بود. این خودروها با مشکل وقوع احتمالی اتصال در سیم‌کشی روبرو بوده و ممکن بود دچار آتش سوزی شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- براساس اعلام ایران‌خودرو، فرصت واریز وجه برای مشتریان فراخوان شده محصول پارس، پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه به مدت سه روز دیگر و تا پایان هفته جاری تمدید شده است.
بر اساس این گزارش، مشتریان فراخوان شده تا پنج‌شنبه، سیزدهم اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا نسبت به واریز وجه محصول پارس اقدام کنند. ایران‌خودرو از طریق پیامک به مشتریان اطلاع رسانی‌ می‌کند.

دیگر خبرها

  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران