Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی دردیدار با مدیران و رؤسای قضائی البرز افزود: الزامات تحقق عدالت «ساختار عادلانه» است.

وی ادامه داد: متأسفانه چینش ساختاری درستی برقرار نیست و باید اقدامات لازم برای اصلاح آن صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه «عدالت و مبارزه با فساد» در بیانیه «گام دوم» افزود: بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اندوخته چهل سال است که عصاره گیری و تبیین شده بنابراین تمام عبارات و کلمات آن کلیدی و راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بیانیه «گام دوم» برنامه چهل‌ساله حرکتی ما به سمت جلو است، اظهار داشت: مدیران باید در برنامه‌ریزی و ساختار سازی از هدایت‌های چهل‌ساله اول انقلاب که در این بیانیه جمع‌آوری‌شده بهره‌مند شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از محورهای اصلی بیانیه «گام دوم» برقراری عدالت است، گفت: آن‌کسی که می‌تواند عدالت را در اقشار و لایه‌های مختلف جامعه نهادینه کند و گسترش دهد، قوه قضائیه است.

وی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در سال ۸۵ اظهار داشت: رهبر انقلاب در خصوص عدالت می‌فرمایند: «عدالت، با من بمیرم، تو بمیری درست نمی‌شود؛ عدالت، با تعارف درست نمی‌شود؛ اولاً قاطعیت می‌خواهد، ثانیاً ارتباط با مردم می‌خواهد، ثالثاً ساده‌زیستی و مردمی بودن لازم دارد و بالاتر از همه، خودسازی و تهذیب می‌خواهد؛ این هم جزو پیش‌شرط‌ها و پیش‌نیازهای اجرای عدالت است. اول، باید خودمان را درست کنیم و یکدستی به سر و صورت خودمان بکشیم تا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم؛ وظیفه‌ی من و شما اینها است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه عدالت عالی‌ترین آرمان نظام اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی با شعار تحقق عدالت، مبارزه با ظلم، تبعیض و فساد پیروز شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که آیا اختلاف طبقاتی حاضر مطلوب نظام اسلامی هست؟ افزود: این اختلاف طبقاتی نشان از انحراف در مسیر دارد که باید به‌وسیله عدالت اصلاح شود. وی گفت: عدالت، عدالت ورزی و جویای عدالت بودن از آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه عدالت فقط در اهداف حکومت و نظام محدود نیست، ادامه داد: عدالت روح و جوهره‌ی نظام اسلامی است یعنی در همه‌ی عرصه‌های حکومت، عدالت جاری است.

آیت‌الله بابیان اینکه حاکم و مسئولان حکومتی باید عادل باشد، اظهار داشت: معیار سنجش مسئولین باید عدالت باشد و نه‌تنها حاکم و مسئولان بلکه تمام تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌ها نیز باید عادلانه باشد.

وی تغییرات اخیر در قوه قضائیه را به تنفسی جدید تشبیه کرد و افزود: تغییرات جدید قوه قضائیه و کاهش نیروهای ستادی باعث چابک سازی شده و کارآمدی را افزایش خواهد داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز دستگاه قضائی را یکی از مصادیق بارز کارآمدی نظام دانست و خاطرنشان کرد: امروزه که استکبار جهانی تلاش می‌کند نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، دستگاه قضائی باید با انسجام و توان بیشتری فعالیت کند.

۸۰۲۹/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست