Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:26:19 GMT

حمایت از کشت برنج به روش«خشکه کاری» در استان ایلام

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۸۰۵

حمایت از کشت برنج به روش«خشکه کاری» در استان ایلام

سید محمد تراب میری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به هشدارهای کم آبی در کشور، کشت برنج به غیر از استان های گیلان و مازندران بر اساس مصوبه دولت در سایر استان‌ها ممنوع شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت هیچ گونه یارانه‌ای، نهاده، یارانه، بیمه، تسهیلاتی را طبق مصوبه هیئت دولت نمی‌توانیم ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: اما اگر کشت برنج به صورت خشکه کاری از آب های سطحی و با نصب کنتور حجمی تا ۷ هفت هزار مترمکعب مصرف باشد و به تایید آب منطقه ای و جهاد کشاورزی برسد، موردی ندارد.

میری عنوان کرد: کشت برنج به صورت سنتی به غیر از استان های شمالی طبق مصوبه هیئت دولت ممنوع است، اما به صورت خشکه کاری همه نوع حمایتی می‌کنیم.

وی ادامه داد: طرح خشکه کاری را به صورت الگویی در بعضی نقاط در حال اجرا هستیم، علاوه بر این کشت‌های بهاره آفتابگردان، ذرت دانه‌ای، لوبیا، صیفی جات مشروط به اجرای سیستم آبیاری نوین را می‌توان جایگزین کشت برنج به صورت سنتی کرد.

کشت برنج در دو نقطه استان یعنی کارزان و لومار رونق گرفته، سطح زیرکشت این محصول در سیروان نسبت به سایر شهرستان های استان قابل تامل است.

در سال گذشته از سطح زیر کشت برنج در استان دو هزار و ۸۰۰ هکتار بوده که یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن بخش سیروان بوده است.

با توجه به محدودیت منابع آب، معرفی شیوه‌هایی از کشت و آبیاری که میزان مصرف آب را کاهش دهد بسیار ارزشمند بوده و کشت مستقیم برنج به روش خشکه کاری یکی از این روش‌ها است.

روش خشکه کاری به عنوان یکی از شیوه‌های جایگزین کشت معمولی برنج در برخی از مناطق کشور قرار گرفته است.

از مزایای استفاده از روش خشکه کاری برنج در شالیزارهای استان، می‌توان کاهش مصرف انرژی و کاسته شدن از زحمت کشاورز نسبت به روش تهیه خزانه و کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌ها اشاره کرد.

کد خبر 4649310

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ایلام برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: ۱۰ هزار بیمار خاص در این استان تحت پوشش و مشمول حمایت‌های بیمه سلامت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت، نورالدین رحیمی روز چهارشنبه گفت: بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر در سال جاری از 70 هزار میلیارد ریال به 90 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: 10 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی 61 هزار مرتبه بوده است، یادآور شد: بیش از 530 میلیارد ریال بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه 107 بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق است، گفت: یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته فقط چهار بیماری، تالاسمی، دیالیز، ام اس و بیماری خاص حمایت می‌شدند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه در این دولت 27 بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده است، افزود: بر این اساس وقتی بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کند هزینه درمان رایگان بوده و در بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز حمایت‌های 100 درصدی در رابطه با این بیماران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به دنبال ارتقای خدمات برای افراد تحت پوشش است به طوری که در استان 450مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم/ هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • مهم ترین تفاوت های پیچ خشکه و معمولی
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد