Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:51:35 GMT

«اخلاق در سیاست» نقد و بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۱۳۵

«اخلاق در سیاست» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «اخلاق در سیاست» نوشته مایکل سندل که چندی پیش با ترجمه افشین خاکبار توسط نشر نو چاپ شد، روز سه‌شنبه ۴ تیر در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

کتاب «اخلاق در سیاست»، مقالات و نوشته‌هایی دارد که خط واصل‌شان دیدگاه‌های مختلف درباره دخالت دولت در جنبه‌های اخلاقی بخش عمومی و میزان این دخالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا می‌توان بدون پرداختن به مسائل بحث‌برانگیز اخلاقی مانند سقط جنین، خودکشی با کمک دیگران، حد و مرز پژوهش‌های سلول‌های بنیادی و … و همچنین پاسخ‌دادن به این سوال که منظور از زندگی خوب چیست، به سیاست‌گذاری در حوزه عمومی پرداخت؟

سندل برای ارائه پاسخ به سوالاتی از این دست، مثال‌های مختلفی زده که بسیاری از آن‌ها از جمله نحوه رفتار با اقلیت‌های قومی و دینی یا مساله تبعیض مثبت، از دل‌مشغولی‌های همیشگی جوامع متکثری است که از تنوع قومی و دینی چشمگیری برخوردارند ولی برخی دیگر بیشتر در بافت و شرایط فرهنگی جوامع غربی معنا دارند.

نشست معرفی و بررسی این کتاب با حضور و سخنرانی حسین دهشیار، ضیاء الدین صبوری، رحمت حاجی مینه و افشین خاکبار مترجم اثر همراه خواهد بود.

این برنامه با همکاری خانه کتاب و انجمن ایرانی روابط بین‌المللی، روز سه‌شنبه ۴ تیر از ساعت ۱۶:۳۰ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲ برگزار می‌شود.

کد خبر 4648803 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر نو ترجمه علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس، در نشست دو روزه خود سیاست‌های کلی بریکس در نظام بین‌المللی کنونی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ملی کشورهای عضو بریکس موسوم به "شرپاها/ سوشرپاهای" بریکس طی روزهای 3 و 4 اردیبهشت در مسکو گرد هم آمدند تا آخرین وضعیت همکاری‌ها در گروه بریکس را بررسی کنند. 

نمایندگان 10 کشور عضو بریکس در مسکو بر همبستگی بیشتر گروه بریکس و توسعه همکاری‌ها با کشورهای غیر عضو تاکید کردند.

در این نشست فرمول‌های مختلف همکاری با کشورهای غیر عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

هیاتی به ریاست "مجید صمد زاده صابر" از سوی ایران در این نشست حضور یافت و مواضع کشورمان را برای سایر اعضا تشریح کرد.

این نشست دومین نشست نمایندگان ملی بریکس در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. اعضا توافق کردند که رایزنی‌های خود را بصورت منظم ادامه دهند.

گروه بریکس شامل کشورهای ایران، برزیل، روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

تاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکستشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • خودداری اریک تن هاخ از پاسخ به پرسش خبرنگاران منتقد
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است