Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مرادی معاون سیاسیی امنیتی استانداری زنجان در نخستین نشست مشترک سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر با بیان اینکه استان زنجان سالم‌ترین استان در حوزه مواد مخدر است گفت: با تدابیری که اندیشیده شده استان زنجان در جهت پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر وطلاق به عنوان استان پایلوت انتخاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر سرمایه‌های اجتماعی و آینده جوانان را هدف قرار می‌دهد افزود:همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم بدهند تا این سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کنیم.

مرادی گفت: رسانه‌ها باید در حوزه مخاطب شناسی و آگاهی بخشیدن به جامعه هدف فعالیت‌های خود را در پیش گیری و در مان آسیب‌های اجتماعی گسترده کنند.

مرادی هممچنین از اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در جهت پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی قدر دانی کرد و ادامه داد:کاخ موسسات خیرین و ثمن‌ها و باید شیشه‌ای باشد تا اعتماد صد در صدی مردم و جامعه هدف را جلب کنند.

مرادی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست طرح ومدل پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی را تا ۱۰ روز آینده ارایه کنند.

صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هم در این نشست اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) انسان پروری در مقابل فقر پروری است.

وی گفت:کمیته امداد به طور مستقیم در زمینه اعتیاد و پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی مسولیت ندارد، اما برای بالا بردن سرمایه ها‌ی اجتماعی و کم کردن این آسیب‌ها بسیار فعال است.

صفری گفت:در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۴۱ میلیارد تومان در حوزه کار خود توانست دوهزارو ۸۸۲ شغل وفرصت‌های شغلی را خلق کند و سه هزارو ۲۳۶ نفر ازطریق فنی و حرفه‌ای آموزش دیده اندو ۲۳۰ خانواده خود کفا شدند.

صفری با اشاره به اینکه سرعت آسیب‌های اجتماعی امروزه زیاد شده است اظهار کرد:با ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم در کنار نگاه کمی به وضوع، کیفیت کار را هم ضروری دانست.

همچنین محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه معتاد باید یک بیمار تلقی شود افزود:اعتیاد اولین معضلی است که سایر آسیب‌های اجتماعی از آن ناشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در این زمینه کم است و نیاز به کار بیشتر دارد، تأکید کرد: از رسانه‌ها نیز تقاضا داریم که در فرهنگ‌سازی این موضوع کمک کند.

انتهای پیام /ر


در پایان این نشست سازمان‌های مردم نهاد هرکدام به ارایه نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان