Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی نژاد عصر دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ داریم که یک پروژه آن ملی و ۲۸ پروژه مربوط به بخش خصوصی است، اظهار کرد: انتخاب عموم این پروژه‌ها با نگاه به ظرفیت‌های استان بوده و بیشتر این پروژه‌ها مربوط به زنجیره فولاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که استان کرمان در حوزه صنعت در حال تجربه یک است، عنوان داشت: برخی دیگر از پروژه‌ها مربوط به بخش پتروشیمی است چرا که ۲۴ میلیارد دلار درآمد کشور مربوط به بخش پتروشیمی است لذا در استان به دنبال ارتقا و توسعه این بخش هستیم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه درصد پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مشخص است، ادامه داد: امروزه درگیر جنگ اقتصادی هستیم و باید شرایط جنگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به شعار سوال و تأکید استاندار کرمان بر فعالیت در شش محور با موضع رونق تولید، ۳۱ برنامه عملیاتی را داریم که سعی داریم در همه برنامه‌ها هر شش محور دیده بشود.

وی با بیان این مطلب که ۱۱ برنامه را تعریف کردیم که یکی مربوط به موضوع افزایش تولید است، اضافه کرد: تعداد ۱۳۰ واحد صنعتی را در حال رصد هستیم و به دنبال مرتفع کردن مشکلات آنها هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه امسال تبصره ۱۸ برای ارائه تسهیلات مشخص شده است که در این زمینه شش بانک ورود پیدا کرده است، ادامه داد: یک هزار میلیارد تومان سهمیه برای استان در این زمینه مشخص شده است از طرف دیگر در سال گذشته ثبت سفارش‌ها را دنبال کردیم که این امر یکی از زیرساخت‌های خوب در استان است و با اختیاری که به استان داده شده است در حال دنبال کردن آن هستیم.

وی با بیان این مطلب که ارتباط بین واحدهای کوچک و بزرگ را در دستور کار قرار داده‌ایم، ادامه داد: یکی از مواد مورد توجه ما جلسات شورای معادن است که هر ماه برگزار می‌شود و به دنبال ایجاد رونق در معادن هستیم همچنین بحث دانش بنیان‌ها و ارتباط با دانشگاه به صورت خاص را داریم دنبال می‌کنیم.

حسینی نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمان یک استان صادراتی است موضوع صادرات نیز در اولویت ما است و به دنبال افزایش صادرات در استان هستیم.

کد خبر 4650131

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی حسینی نژاد صنعت معدن و تجارت کرمان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد