Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرهاد شبیهی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار و ارقام ثبت شده و رشد مصرف کشور و گرمای هوای ادمه دار، نشان دهنده آن است که رشد مصرف در کشور و استان خارج از پیش بینی و استاندارهای معمول است که شاید بتوان یکی از دلایل آن را در قیمت بسیار ناچیز بهای برق در سبد مصرفی کشور، ورود بی رویه و خارج از استاندارد وسایل سرمایشی به کشور در سال های اخیر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمار موجود نشان دهنده آن است که بایستی برنامه‌های مصرف بهینه از انرژی برق در دستور کار تمامی مشترکان (خانگی، تجاری، اداری، کشاورزی، صنعتی) قرار گیرد تا امکان استفاده از این انرژی برای تمامی مشترکان فراهم گردد.

دبیر کمیته مدیریت مصرف برق استان مرکزی اظهار داشت: استفاده بهینه از انرژی برق توسط بخش‌های غیر مولد مانند مصارف اداری، تجاری و خانگی امکان استمرار دریافت انرژی مطمئن برای بخشهای مولد کشور شامل صنعت و کشاورزی را فراهم می کند.

شبیهی اظهار داشت: پارسال در حوزه مصرف برق، نیاز به بیش از ۵۷ هزار مگاوات بوده که حدود ۵۳ هزار مگاوات آن تأمین شد و این عدد در سال جدید بر اساس پیش بینی انجام گرفته در حدود ۶۰ هزار مگاوات است که با تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو در قالب برنامه‌های مدون و با اضافه شدن تولید نیروگاه های برق آبی، تأمین حدود ۴۹ هزار مگاواتی آن در صورت آمادگی کامل شبکه تولید و انتقال و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: پیک مصرف برق سال جاری تا هفته سیزدهم ۵۳ هزار و ۱۷۷ مگاوات است که این مقدار در مدت مشابه سال قبل با ۵۰ هزار و ۷۱۴ مگاوات بیش از پنج درصد رشد داشته و حداکثر نیاز مصرف در هفته سیزدهم نسبت به هفته قبل در سال جاری دارای رشد ۱۰.۶۷ درصدی بوده است.

دبیر کمیته مدیریت مصرف برق استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس آمار رسمی شبکه برق کشور، به ازای هر یک درجه افزایش دمای بالاتر از ۲۵ درجه سانتیگراد، بار شبکه از ۶۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات اضافه می‌شود.

شبیهی افزود: مصوب کردن تغییر ساعات کاری ادارات استان از ابتدای تیرماه تا پایان تیرماه سالجاری، پیگیری معرفی رابطان انرژی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و تشکیل جلسه با رابطان مربوطه و ابلاغ ضوابط و شرایط صرفه جویی انرژی در دستگاه‌های اجرایی، تعامل و برگزاری جلسات با مشترکان صنعتی بزرگ، ابلاغ طرح‌های پیک سایی و ارسال تفاهم نامه جهت شرکت در برنامه‌های مدیریت مصرف از مهمترین برنامه‌های کمیته مدیریت مصرف برق استان مرکزی، در سال جاری است.

وی گفت: ابلاغ طرح‌های پیک سایی و ارسال تفاهم نامه برای شرکت در برنامه‌های مدیریت مصرف، پیگیری مستمر از صنایع به منظور اعلام برنامه‌های کاهش بار و دریافت تفاهم نامه‌های همکاری از قبیل ۱۲ تفاهم نامه در طرح کاهش قطع بار برنامه ریزی ۲۴ ساعته، ۲ تفاهم نامه در طرح جابه جایی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری هفته و ۱۵ تفاهم نامه در طرح کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار، برگزاری نشست هماهنگی با نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی به جهت همکاری در برگزاری جلسات مشترک شرکت توزیع و شهرک‌های صنعتی استان و انعقاد تفاهم نامه با مشترکان صنعتی از دیگر برنامه‌های کمیته مدیریت مصرف برق استان مرکزی در سال جاری است.

برق منطقه‌ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با ۷۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد.

۳۰۱۷/‏۳۰۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت

به گزارش خبرآنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

ایلنا در خبری نوشت: آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902289

دیگر خبرها

  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران پاک شد  
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟