Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@03:56:25 GMT

دیلی‌تلگراف: طرح صلح کوشنر قبل از آغاز فرو پاشید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۰۵۶۸

دیلی‌تلگراف: طرح صلح کوشنر قبل از آغاز فرو پاشید

یک روزنامه چاپ لندن متذکر شد، تلاش‌های آمریکا برای صلح در خاورمیانه که در قالب طرحی موسوم به «معامله قرن» ارائه می‌شود، قبل از آغاز، فرو پاشیده است. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه دیلی تلگراف در مقاله‌ای تحلیلی به قلم «رافائل سانچز» نوشت، طرح «جراد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا، برای صلح در خاورمیانه قبل از آغاز، فرو پاشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله آمده است، کنفرانس بحرین با نمایش نوار ویدیویی با عنوان «تصور منطقه خاورمیانه شکوفا» با هدف متقاعد کردن مردم درباره طرح جرد کوشنر، آغاز خواهد شد.

ولی مشکل این است که در کنفرانس مذکور نه فلسطینیان و نه اسرائیلی‌ها، که طرفین منازعه‌ای هستند که طرح برای حل و فصل آن تدوین شده است، حضور نخواهند داشت.

نویسنده مقاله افزود، تلاش‌های آمریکا برای صلح در خاورمیانه قبل از این‌که آغاز شود فرو پاشید و جز معدود افرادی، کسی به موفقیت طرح اعتقادی ندارد.

تشکیلات خودگردان فلسطین به انتقاد از طرحی، که گفته می‌شود پیشنهاد کمک 50 میلیارد دلاری برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فلسطین و کشورهای همسایه، از جمله لبنان، اردن و مصر را مطرح کرده، پرداخته است.

فلسطینیان رفتن به بحرین جهت حضور در مراسم افتتاح کنفرانس اقتصادی را رد کرده‌اند. در مقابل، به نظر می‌رسد اسرائیل منتظور دعوت رسمی از آن است ولی این اتفاق هنوز نیفتاده است.

در کنفرانس اقتصادی بحرین، ژنرال سابق اسرائیلی و روزنامه‌نگارانی از این رژیم مشارکت خواهند داشت. طبق ادعای «رافائل»، این دستاوردی، ولو کوچک، است؛ چرا که بحرین روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد.

کشورهای عربی نیز به دلیل حضور در کنفرانسی با مشارکت اسرائیلی‌ها ولی بدون مشارکت فلسطینیان، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

نویسنده مقاله به اظهارات «خلیل شکاکی» کارشناس نظرسنجی اشاره کرده که معتقد است افکار عمومی فلسطینیان نسبت به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از همان ابتداد مردد بود و مخالفت آنها با تلاش‌های آمریکا برای صلح در خاورمیانه روز به‌روز بیشتر شده است.

تأکید ملت بحرین بر حمایت از مسئله فلسطین/ تظاهرات مردمی در رام‌الله در مخالفت با معامله قرنحماس و فتح: ترامپ از اعراب از طریق بخش اقتصادی «معامله قرن» به شکل تحقیرآمیزی باج‌خواهی می‌کند

نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که 80 درصد از فلسطینیان از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای مخالفت با طرح صلح آمریکا حمایت می‌کنند و معتقدند که این طرح، جزئیات آن هر چه که باشد، به نفع اسرائیل است.

حتی اگر این طرح آمریکا به مطالبات فلسطینیان پاسخ دهد ولی بیشتر آنها معتقدند که باید آن را رد کرد؛ چرا که هر چیزی که از سوی دولت ترامپ به فلسطینیان داده می‌شود مطمئنا در آن، فریبی است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • اعتراضات در آمریکا به نسل کشی فلسطینیان
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو