Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق ضمانت صادرات ايران در راستای وظایفش برای کاهش ریسک های سیاسی و تجاری در روند صادرات بسته های جدیدی را در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران صادرات محور ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ریسکهای سیاسی و تجاری در روند صادرات از جمله عواملی است که همواره موجب نگرانی صادركنندگان بوده است از این رو پس از 10 سال عدم فعاليت، بار ديگر صندوق ضمانت صادرات ايران به عنوان يك سازمان وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و با شخصيت حقوقي و مالي مستقل مجددا در سال 1373 فعاليت خود را آغاز کرد تا به صادركنندگان در بازيافت موقعيت تجاري خود كمك کرده و موجبات افزايش درآمدهاي غير نفتي را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 بنابراین گزارش این صندوق در راستای وظایف محوله برای رونق سرمایه گذاری به تازگی بسته‌های حمایتی برای صنایع صادرات محور ارائه داده است. بنا به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران برای کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری صادراتی به کشور می‌آیند علاوه بر بیمه قراردادهای صادراتی آنها بیمه نامه‌هایی با فاینانس داریم.

 

«افروز بهرامی» در برنامه کنکاش این موضوع را بیان کرده و با اشاره به اینکه صندوق ضمانت صادرات می‌تواند تامین مالی یا خرید دین اسناد صادراتی انجام دهد در این زمینه اینگونه توضیح داده است که اگر صادرکننده بخواهد مدت‌دار محصولات و کالاهای خود را به کشورهای خارجی بفروشد و نگران این باشد که در سررسید پولش بازنگردد، صندوق با بیمه‌نامه‌ها این موضوع را تضمین می‌کند.

 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات بیان کرده است: «اگرصنایع صادرات محور نگران نقدینگی خود باشند به آنان پیشنهاد می‌دهیم که فروش اعتباری انجام دهند تا بازار بین‌المللی را در دست داشته باشند. برای این موضوع در کنار نظام بانکی خرید دین اسناد صادراتی را داریم و تضامین آن را نیز برعهده داریم و در عین حال در بخش نقدینگی نیز آنها را کمک می‌کنیم. وی افزود: یعنی صندوق ضمانت صادرات تامین منابع مالی را در کنار نظام بانکی برعهده دارد و از طرفی هم در مورد ضمانت نامه بانکی نرخ بهره ما براساس مصوبه شورای پول و اعتبار پائین‌تر از نرخ نظام بانکی است.»

 

افروز در رابطه با تضامین موجود برای حضور سرمایه‌گذاران در کشور نیز یادآور شده است: «ظرفیت‌های زیادی از جمله بازار قابل توجه و نیرو و انرژی ارزان در کشور ما وجود دارد و ۱۵ کشور همسایه ما سالیانه هزار میلیارد دلار واردات دارند که ایران تنها ۲.۵ درصد از سهم واردات آنها را پوشش می‌دهد. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری نگران ریسک‌های سیاسی هستند اگرچه به دلیل حضور نیروهای بیگانه منطقه نا امن است ولی کشور ما از جمله کشورهای امن در منطقه است.»

 

یادآور می شود: سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس مجوزی که صادر می‌کند ریسک‌های سیاسی سرمایه‌گذاران خارجی را ضمانت کرده و پوشش می‌دهد و هر زمان سرمایه‌گذار خارجی احساس کند که می‌خواهد سرمایه خود را از کشور خارج کند دولت این تضمین را به وی می دهد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اوقات فراغت مجلس روزنامه ها اردبیل دولت ظریف روزنامه صنایع صادرات محور صندوق ضمانت صادرات ایران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها